Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stannar upp vid start


wer1000

Rekommendera Poster

Enda sen jag bytte mitt internet fran UPC (kabelmodem) till adsl, så tar min dator skit lång tid på sig att starta....

 

För så kom man in i windows och sen så satte den igång program så som antivirus brandvägg etc.

 

Men nu så kommer man först in i windows och sen så e de ungefär som att den tar en paus och gör ingenting......o typ efter en minut så börjar den sätta igång brandväggar o så.

 

Jag har inte installerat in några nya program eller så utan använder samma som innan internet bytet så det har inte med autostartande program o göra....

 

Det verkar på nått sätt som om datorn letar efter den gammla internet uppkopplingen.

 

Nån som vet hur man kan lösa detta?

 

Har Win XP home edt. installerat

/wer1000

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte installerat några nya program eller liknande är det nog nätverkskortet som spökar. Testa att ta bort det i enhetshanteraren och sedan starta om, och installera kortet igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Som tidigare skribent skriver. Ta och avinstallera nätverkskortet och installera om det igen. Kika i Enhetshanteraren samtidigt och se vad som är fel. Kan vara utropstecken mot gul bakgrund eller något liknande vid nätverkskortet.

 

Drivrutiner, är det XP:s egna?

Är det inte det så låt XP själv installera kortet med egna drivisar. Annars får du leta upp rätt till XP.

 

Har du kollat uppkopplingsuppgifterna så de är rätt inskrivna?

 

När jag installerat XP hos mig så fick XP för sig att jag hade uppringd uppkoppling. Förstår inte varför, eftersom jag har bredband och nätverkskort. Lite pillande i inställningarna så ordnade det sig.

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-28 15:46:32 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...