Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu börjar det!


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

Mr Andersson
Man kan inte vara objektiv. Det är det första man lär sig på universiteten

 

Vaaa????

 

Jag blir gladare för varje dag som går att jag tackade NEJ till att bli insläppt på någon sådan insitituion.

 

Och förresten skall man inte heller vara objektiv när det gäller vissa saker/ämnen

 

Please, ge oss några exempel! Men du, ta och nyktra till först......

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 176
  • Skapad
  • Senaste svar

Tja, jag har tänkt tanken att bojkotta allt amerikanskt för att visa mitt missnöje mot kriget, men sverige är så jävla amerikaniserat så det är omöjligt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Att ogilla ett krig är _INTE_ detsamma som att man håller med "fienden". Du som har läst en massa poäng i ämnet borde veta detta om någon.

 

Dessutom har jag _extremt_ svår att se sambandet "goda hamburgare" -> "Elaka Saddam" , men det finns kanske något.......? Please tell us....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Vad är det som flugit i dig? Jag är kanske aningen negativ till dig och dina inlägg på senare tid, men jag bara undrar vad som hänt med dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Du kan ju läsa läroplaner och kursplaner om du orkar. Undervisningen *skall inte* vara värdeneutral. Den som undervisar värdeneutralt gör sig skyldig till ett allvarligt tjänstefel.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Dina insinuationer passar inte på ett forum som detta. Iofs. är det ju inte så märkligt att du skriver som du skriver, eftersom du tidigare skrev att du gärna skulle bjuda hem Saddam och Usama..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Står FN i vägen för ett avväpande av Irak samt defacto därmed tar parti för Saddam, så anser jag att det är helt korrekt att strunta i FN. Observera att FN ingalunda är en demokratisk organisation; Många medlemmar är diktaturer (även om antalet dessbättre minskat senare år) och rent organisatoriskt är FN inte alls demokratiskt.

 

Vidare är folkrätten (vilket flertalet demonstranter missförstått) inte alls *folkens* rättigheter på något sätt, utan en regel- och framförallt praxissamling som reglerar *staters* förhållanden med varandra. Observera också ordet *praxissamling*. Praxis kan ändras utan att man tar speciellt hänsyn till avtal och lagar.

 

Tar man ställning mot ett ingripande i Irak, godtar man automatiskt Saddams regim som både laglig och korrekt.

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-21 02:56:39 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Att man inte godtar ett krig innebär i realiteten att man godtar rådande situation. Och rådande situation är (innan kriget) att Saddam skulle få sitta kvar i orubbat bo medan han leker kurragömma med sina vapen och FN:s inspektörer.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Du verkar köra med personangrepp, Andersson.

Har du inga bättre argument?

-Fast det klart, en person som gärna bjuder hem Saddam och Usama kan ju inte ha det så bra ställt uppe i hjärnkontoret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står FN i vägen för ett avväpande av Irak samt defacto därmed tar parti för Saddam, så anser jag att det är helt korrekt att strunta i FN.

 

Det är FN som bestämt att Irak ska avväpnas (=göra sig av med sina så kallade massförstörelsevapen), och inte USA.

 

Om nu FN inte anser att en militär attack i syfte att säkerhetsställa att Irak är avväpnat är berättigad, varför anser du att USA har rätt att ändå anfalla Irak?

 

Tar man ställning mot ett ingripande i Irak, godtar man automatiskt Saddams regim som både laglig och korrekt.

 

Ogillande av ett annat lands regim ger oss inte rätt att angripa landet i syfte att installera en regim som bättre passar våra värderingar.

 

Om du tycker att ovanstående inte stämmer så skulle det tex vara helt legitimt av tex Finland att anfalla Sverige och se till att regeringens politik passar Finlands intressen. Eller att Kina störtar regeringen i USA.

 

Ovanstående är inte realistiskt - men varför är det då okej för USA att störta regeringar och installera regimer hur och när de vill.

 

Om du nu har läst 128 poäng statsvetenskapliga ämnen så bör du väl känna till USAs förehavanden i tex Syd Amerika?

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du försvarar dig med, just det, personangrepp. Tagga ner, innan det blir värre (bråk alltså) ;)

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var de senaste kursplanerna jag läste från högstadiet, men inte stod det något om att undervisningen skall vara partisk...

 

Se tex på religionsundervisningen. Jag kan inte på något sett se att den inte är neutral och objektiv. Man försöker inte hylla en religion mer än någon annan...

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, vi börjar få en alldeles egen irak-konflikt här på eforum..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
du tidigare skrev att du gärna skulle bjuda hem Saddam och Usama

 

 

VAA??? "GÄRNA"?????? _VAAAR_ Skrev jag det?? Jag skrev "Jag hade tom hellre vilja haft Saddam i min soffa än mr Bush"

 

Skillnaden är SOLKLAR, men du kanske har lite svårt med det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
-Fast det klart, en person som gärna bjuder hem Saddam och Usama kan ju inte ha det så bra ställt uppe i hjärnkontoret.

 

Det var väl säljva f*n....

 

Jag har INTE påstått att jag GÄRNA - jag skrev HELLRE Saddam än Bush.

 

Låt mig göra klart en liten sak... Om vi säger att man sätter "poäng" på hur välkommen man är i min soffa, så har mina polare 10 poäng. Bush har MINUS 10000, Saddam och Binladin har MINUS 9000.

 

Det kallar jag inte GÄRNA!

 

Snälla, försök citera korrekt, eller citera inte alls!!

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-21 06:59:40 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Att man inte godtar ett krig innebär i realiteten att man godtar rådande situation

 

Jaså? Så man kan inte "strunta i att lägga sig i", som sverige gör? Så nu helt plötsligt så står Sverige på Saddams sida, just för att vi inte stöttar kriget?

 

Märkligt filosofi, men alla får ju har sin åsikt....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Ja, vi börjar få en alldeles egen irak-konflikt här på eforum..

 

Och du undrar varför....?

 

HAHAHOHO!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte logiken hos vissa av er:

Här sitter ni i ett fritt Europa (befriat av USA), framför era datorer (fulla med amerikanska delar och mjukvara), surfar på internet (amerikanskt nät från början), äter hamburgare och dricker cocacola.. Samtidigt tar ni parti för Saddam och ogillar USA.

Ingen som helst logik alls.

 

hoho...Fenomenalt fantastiskt. Om du kallar det ovanstående för logik, dvs att om man köper amerikanska varor så köper man med självklarhet allt som det landets administration står för, så är ovanstående citat självförklarande att du inte förstår nåt.

Men, nej nu ser jag ljuset, jag förstår vad du menar. Den gamle Dr. Mengele (nazidoktorn) bidrog ju med värdefull grundforskning inom cancermedicinen och nu förstår jag ju att alla som drar nytta av hans insats egentligen gillar nazister, eller åtminstånde Mengeles "forskning" på människor.

Werner von Braun, den gamle raketforskaren skickade ju jänkarna ut i rymden, eftersom Nasa inte slutat använda hans innovationer tyder ju på dess kärlek till nazismen och tar dess parti mot judar.

 

Säkert äter du Jaffa-apelsiner vilket betyder att du stöder Israels ockupation och....äsch, du borde fatta poängen vid det här laget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man inte godtar ett krig innebär i realiteten att man godtar rådande situation.

Visst är det enkelt när man ser världen i svart och vitt?

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som flugit i dig? Jag är kanske aningen negativ till dig och dina inlägg på senare tid, men jag bara undrar vad som hänt med dig?

 

Tänk på att kriget har börjat, Mr Andersson. I och med det har desinformationen och propagandan också tagit fart. Kan det vara så att den gode C J Björkdahl aka Pedagogen är CIA:s speciella mula för eforum ? En man som jobbat hårt på att göra ett alldeles särskilt oskyldigt intryck inför oss alla och nu, uppenbarligen efter att ha tittat djupt i flaskan, motvilligt har börjat ta itu med sina yrkesmässiga plikter. En man som blandar ihop renderingspipor med kanonpipor huller om buller, och tror att G W Bush har fått Editors Award på Tomshardware. Flasktittandet har tyvärr medfört att propagandan är betänkligt valhänt, trots 128p statsvetenskap, men även CIA har sina fläckar ..

 

hehe ;)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att "Dr Death" stavar sitt namn Mengle.

 

? eh.. är det nån ironi som går mig förbi? Den gamle Josef har alltid stavat Mengele tills han flydde till Sydamerika och bytte namn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...