Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu börjar det!


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

  • Svars 176
  • Skapad
  • Senaste svar

Låt oss hoppas att Saddam vänder buken upp (ger upp) snarast, innan det spårar ur totalt.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidriga amerikaner, rakt emot FN och hela världen !

 

Hoppas folk kommer ihåg detta också, tyvärr tror jag folk kommer glömma bort USA:s beteende ganska snabbt, som vanligt.

 

[inlägget ändrat 2003-03-20 07:23:56 av qwerty99]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, fyy så hemska amerikanarna är.. Tvinga på fattiga satar frihet de varken vill ha eller förtjänar. Usch!

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte deras sak att åka runt världen och ändra regimer.

 

Du tycker alltså det är helt ok att en "supermakt" ingorerar FN och i princip hela världens vilja och åker runt och bombar vem de vill ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Nej, amerikanarna skall givetvis inte invadera det fredsälskande och demokratiska Irak med sin landsfader Saddam som bara är missuppfattad; Saddam vill alla väl egentligen, men han hade en taskig uppväxt i förorterna.... blablabla. (det vanliga sociolog-mjäk-tramset)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, de kommer att åka på att *ge* storstryk till vissa tveksamma och ljusskygga element av släktet Homo Sapiens. Får väl se hur länge ynkryggarna håller innan de knäcks.

 

CS på riktigt! Hurra! ;-)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar totalt missat vad som hänt det senaste året.

 

Har inget med att göra med vad man tycker om Saddam, ingen gillar honom men du tror förstås av ren illvilja (precis som Bush tror) att alla som inte är krigshetsare måste vara på Saddams sida ?

 

Dum och naiv föreställning, sätt dig på skolbänken CJ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Ja, de kommer att åka på att *ge* storstryk till vissa tveksamma och ljusskygga element av släktet Homo Sapiens

 

Var det inte så Hitler gjorde en gång i tiden?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det börjat nu så är det bara att hoppas på ett kort och snabbt krig. Och hoppas att informationen att Irakiska soldater har överlämnat sig till USA stämmer. Då kanske det kan gå fort och med få civila offer.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS på riktigt! Hurra! ;-)

 

Totalt miljöskadad företrädare av CNN-generationen ?

FAttar du inte att det inte är Saddam som blir "bestraffad" ?

Det är en i högsta grad oskyldig civilbefolkning som "åker på pisk".

Enligt miltären står dom civila dödsoffren för minst 80% i antal vid "modern" krigföring. Minns att G W Bush hemmaopinion inte tål något större antal "homeboys" som kommer hem insvepta i likkistor så direkt "hedervärd", militär konfrontation är inget du ska vänta dig, C J. Som någon sa; Läs På !!!

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-20 08:45:35 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
hoppas att informationen att Irakiska soldater har överlämnat sig till USA stämmer

 

I såna här situationer litar jag inte på någon information alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jaja. Några stackare går tyvärr åt. Och Saddam klarar sig nog längre än "medel-Hussein" i sina SKANSKA-byggda bunkers bekostade av svenska skattebetalare i exportkrediter.. Men om man skall göra en omelett måste man nog knäcka några ägg. Som det så käckt heter. Och jag tror nog jänkarna har både kraftigare CPU:er och grafikkort än irakierna.. Samt snabbare uppkoppling. Skulle man köra 3DMark2001 på konflikten skulle irakierna få TNT-poäng (typ 1000) medan jänkarna skulle få 15000+. Antagligen.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jo, han var ett ljusskyggt element av Homo Sapiens. Han gömde sig tillsist under en sten. Precis som alla andra ljusskygga element.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Nu var det ju inte riktigt det jag tänkte på.

 

Är du nykter föresten? Jag är inte van vid denna låga kvaliteten på inlägg från dig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

128 poäng i statsvetenskapliga ämnen, så jag klarar nog att göra mina analyser: Diktaturer skall utrotas. Ju snabbare desto bättre. (Ungefär som när man rycker bort ett plåster från en ömtålig kroppsdel)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I såna här situationer litar jag inte på någon information alls.

 

Precis. Alla som kör Real Player ONE fick idag upp en käck textruta som gjorde "reklam" för kriget på ABC eller CNN, klickade man bort den fick man upp ett prenumerationserbjudande på CNN ...

 

Tala om virus !!! Propaganda is all around .. *kräks hejdlöst*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jodå. Jag känner doften av napalm in the morning.

Håller med översten i Apocalypse Now..

 

MVH

pedagogen -yeeha!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man får väl välja sina källor. Det är ju intressant (och symptomatiskt) att svenska journalister så käckt kläcker ur sig att "sanningen är det första offret". Den som ser hur vridna svenska journalister är (se bara rapporteringen kring Israel-Palestina-konflikten), inser lätt att varhelst en svensk journalist beger sig så är sanningen det första offret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Hörde på radio imorse. De intervjuade en invandrare från Irak. Han var märkbart glad över att kriget startat. Han hade varit med om förtrycket som Saddam står för (kanske därför han flytt från Irak) och han ansåg att man förhandlar inte med Saddam, det går tydligen inte. Han var nästan säker på att, även om det är rädda för vad som kan hända, så var folket i Irak glada för att någon hjälper dem att avsätta deras diktator.

 

Observera att detta inte är mina personliga åsikter.

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det då mer ok att ett fåtal länder kan blockera i princip vad som helst i FNs säkerhetsråd??

 

Jag försvarar inte veto rätten alls men nu var det knappast en majoritet i säkerhets rådet som var för USA och Storbritanniens nya resolution så man kan också säga att det är de andra veto innehavarnas skyldighet att lägga in veto när de ser hur läget är.

 

Faktum kvarstår att USA helt åsidosatt FN och internationell lag och agerar som de vill, en arrogant och mycket farlig inställning som lätt kan adopteras av andra mindre "demokratiska" regimer i världen.

 

Skulle någon annan, som tex Nordkorea eller Kina, lägga sig till med den attityden kan du ge dig på att USA skulle vara de första att kritisera dem.

 

[inlägget ändrat 2003-03-20 09:06:27 av qwerty99]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I såna här situationer litar jag inte på någon information alls.

Nä men som jag skrev HOPPAS, det hade ju varit skönt med en snabbt lösning på konflikten.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...