Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad tycks om sidan?


Jimmie Pettersson

Rekommendera Poster

Jimmie Pettersson

Hallå,

 

Sitter och fixar med mitt projektarbete och vill gärna veta vad ni tycker om sidan jag skapat. Det är en radannonseringssida med diverse extra funktioner.

 

Det enda som ej funkar än är de funktioner som har att göra med Jmail då jag har vissa problem med det just nu(fixas under kvällen).

 

Målet med sidan är att den ska vara snabbladdad och lättförståelig.

 

Kom gärna med synpunkter och tips kring sidan. Bra kritik = poäng.

 

http://www.marknadsplats.com/

 

Ps. Ni får gärna lägga in annonser på de där gamla sakerna som ligger och skräpar. Allt är gratis. Om ni inte vill bli medlemmar men ändå ta en titt på medlemsdelen kan ni logga in med

 

Email: eforum@marknadsplats.com

Password: eforum

 

kontot ligger kvar i ca 2 dagar.

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Här kommer mina synpunkter.

Den här texten som finns i formuläret tycker jag att man kan ta bort. En "normalanvändare" begriper ändå inte vad det innebär. Självklart har du ändå filtreringer av dessa koder aktiva i bakgrunden.

Obs!

HTML eller ASP kod är förbjuden. Tecknen %,", <, > samt ' tas bort.

 

Den här länkn fungerar inte:

http://www.marknadsplats.com/dokument?visa=vilkor

 

För övrigt tycker jag att det ser bra ut.

Väldigt ljust och stilrent.

Lycka till//Pålle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Bra synpunkter, länken är för övrigt fixad, den var fellänkad. Har också funderat på att ta bort det där, är lite über kanske.

 

Du har fått en poäng!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej Jimmie!

Trevlig sida!

 

Lägg till en punkt efter marknadsplats.com istället för komma som det är nu. (i inledningstexten). Alltså:

Välkommen till marknadsplats.com. Här hittar du...

 

Jag finner förstoringsfunktionen relativt onödig.

 

Klickar jag på "Finns ingen bild på produkten" kommer det upp ett nytt, stort fönster. Gör det till popupfönster istället.

 

I övrigt tycker jag du lyckats bra! Bra färgval. Trevlig logga. Var stolt!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Konstruktiv kritik igen! Mycket bra =)

 

Ska ändra det där på förstasidan...

 

Förstoringsfunktionen kan vara bra för dem som ser dåligt. Det går inte att ändra storleken på texten via webbläsaren då jag använde css så då tänkte jag att jag ändå skulle ge en möjlighet till en storleksändringar.

 

Tack! (Poäng)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en sådan gnällspik som ofta läser vad man skriver. Tycker du knölar till svenskan onödigt på många ställen.

 

Vi vill gärna ha en god relation till våra användare, därför försöker vi tillhandahålla information om sidan enkelt för er

 

Skulle jag vilja ha till:

Vi vill gärna ha en god relation med våra användare, därför försöker vi tillhandahålla information på ett enkelt sätt. (du har redan syftat till användarna)
Vet inte vad dina lärare säger om sådant, men när jag gjorde mitt arbete förra året var det sådana saker de anmärkte på.

 

Jag tycker annars att det ser bra ut. Väldigt ljust, men det gillar jag. Kanske du kunde profilera lite färger lite mer så att sidans profil kommer fram lite mer. Betyg: 4 av 5

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Ahh bra att veta, har haft lite bråttom på slutet så svenskan är inte den bästa.

 

Ska ändra det på en gång. Tack

Du har förtjänat en poäng =)

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Du har en del tvetydheter gällande personuppgifterna:

 

 

2.1 Registreringsprocess

För att få lägga in annonser krävs medlemskap. Vid medlemskap får e-post adress, namn och kön anges. Denna information lämnas ej ut av marknadsplats.com och kan användas som statistik dock utan övriga personuppgifter.

 

2.2 Personuppgifter

Marknadsplats.com kommer ej att använda sig av personuppgifterna utan tillstånd från medlemmen. Dock kan personuppgifter lämnas ut i händelse av domstolsbeslut, om så sveriges lagar säger eller att ett brott har begåtts. Dock används förnamn och efternamn på marknadsplats.com för att identifiera olika användare. Detta godkänner medlemmen när han blir medlem.

 

...

 

4.2 Överlåtande av rättigheter

Marknadsplats.com förbehåller sig rätten att överlåta rättigheterna för alla annonser, medlemmarna samt hela webbsidan till en tredje part. Detta ska då annonseras på förstasidan(http://www.marknadsplats.com) då detta sker.

 

 

- Först skriver du att du inte kommer överlämna någon personlig information förutom till myndigheterna vid en eventuell tvist/brott, sedan skriver du att du KOMMER att lämna ut ALL information när du _känner_ för det.

 

Vidare:

 

Medlemmen äger inte rätt att, utan skriftligt tillstånd från marknadsplats.com, överlåta rättigheter eller skyldigheter enligt detta Avtal.

 

Det här fattade inte ens jag som är juridisk skolad; klarare text tack.

 

Såna här avtal passar INTE i Sverige endast i usa där konsumenterna inte har något skydd i lag emot företagsterrorism.

 

Juridiskt = Underkännt; allt annat såg dock mucho bra ut. Fixa juridiken så får du tummen upp ifrån mig.

 

Mvh

G

 

(Du kan ju gissa varför min epost adress ligger hos suespammers.org...)

 

[inlägget ändrat 2003-03-24 16:31:33 av Glenn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...