Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

EU-högkvarteret avlyssnat


TicoRoman

Rekommendera Poster

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=120650&previousRenderType=6

 

Talesmannen kunde inte säga om det fanns några misstankar om vem som låg bakom avlyssningen.

 

Vilka länder som utsatts för avlyssningen är ännu inte känt. Enligt obekräftade uppgifter handlar det bland annat om Frankrike och Tyskland.

 

Ojdå, undrar vem det är som avlyssnat. ;)

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

[inlägget ändrat 2003-03-19 14:39:27 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, undrar vem det är som avlyssnat. ;)

 

 

Snyggt. :thumbsup:

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föga förvånande, men det är lätt att i usa-hatet glömma att de flesta länder sysslar med informationsinhämtning, även Sverige. Och definitivt Frankrike och Tyskland.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen direkt överraskning, Bush har ju klart och tydligt sagt att "De som inte är med oss är emot oss", och Frankrike och Tyskland är ju definitivt inte med USA, därför tycker ju Bush att de är hans (USAs) fiender, så då är det ju bara att plocka fram avlyssningsutrustningen.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så då är det ju bara att plocka fram avlyssningsutrustningen.

 

 

Fast utrustningen verkar ha funnits där i ca tio år enligt DN i alla fall... :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Ekot installerades utrustningen vid mitten av 90-talet. Sverige gick med 1995. Jag anar ett sammanhang... ; )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Utrustning? Om astronomer kan lyssna på en sond ifrån yttre solsystemet som skickar telemetri med en biljondels watt, så inser man ju ganska snabbt att det inte behövs nån på-plats utrustning, bara en van-eck grunka i närheten (~samma land) riktad emot EU kontoret, sedan filtrerar man bort det som är ointressant ofrån den ofantliga mängd data man samlar in.

 

Signalspaning = inget nytt.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen "Enemy of the State" kanske är verklighetsbaserad? ;) Ibland undrar man ju.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

"Kanske är"? (Inget ont menat men det var de mest blåögda inlägg jag nånsin hört.)

 

Det som "dom där" håller på med är inte omöjligt, sätt dig in litegrann i andra teknologier än datorer (typ radio, elektronik & magnetism) och du får en helt ny bild av vad "de" kan göra och inte.

 

Dessutom har inte Usa monopol på signalspaning; alla någolunda tekniskt hyffsade stater håller på med det oavsett vad propaganda apparaten säger.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kanske är"? (Inget ont menat men det var de mest blåögda inlägg jag nånsin hört.)

Avlyssningen de gör i filmen tror jag helt klart inte är någon överdrift. Det jag mest tänkte var satellitspaningen de gör i filmen. Lite smått överdrivet att de kan vrida bilden runt en människa och se honom från andra hållet.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Publikt finns 1m upplösnings bilder = militären sitter på bättre upplösningar (tom clancy tror ner till 10 cm eller mindre)

 

http://www.spaceimaging.com/

Tror ryssarna har nån åxå.

 

Att sateliter inte kan stå stilla är BS (Som en militär övertyga folk om) alla vet att det finns Geo-stationära sateliter (typ den som MTV, ZTV och allt annat finns på) de behöver inte "flyga runt" utan bara placeras ut 1 gång.

 

Det där med roterande, allseende kameran (på underklädes butiken) är jag lite mera skeptisk till..

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...