Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook profilproblem


Danne

Rekommendera Poster

Hallå allihopa!

 

Jag har aldrig haft problem med Outlook XP, förrän idag. Efter ominstallation av OS (XP) samt all programvara, även Office xp stöter jag på problem med Outlook.

Vid första starten av Outlook sedan inloggning till Windows ställs frågan vilken profil jag vill välja. Detta sker bara första gången outlook startas i varje session.

Jag har endast EN profil konfiguerad i outlook, och har vid ett flertal tillfällen kryssat i "Always use this profile" och gjort mitt val av den enda tillgängliga profilen i menyn.

Trots detta dyker samma fråga upp vid varje ny session.

Som ni säkert förstår sliter jag mitt hår och har gått igenom varje forum jag känner till utan att hitta en lösning på problemet. Om någon av er känner till någon lösning, eller vet att det inte går att göra något åt så hör av er.

 

Tack på förhand.

// Daniel

 

 

Tillägg:

Jag har min .pst-fil placerad på en nätverksenhet på min server men använder mig endast av pop3/smtp, alltså ingen exchange. Kan detta påverka?

 

// Daniel

[inlägget ändrat 2003-03-19 01:31:29 av Danne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit inne i Kontrollpanelen->Mail, klicka sedan på "Show Profiles" tror jag den hette. Där kan du ändra inställningar för profilerna, bland annat, "Always use this profile"

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

Dessvärre har jag redan provat detta utan resultat. Samma fråga dyker upp nästa gång jag loggar in till windows och startar outlook.

Tack ändå.

 

// Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

får du upp den rutan även om du inte bockar i att den skall använda den profilen vid uppstart?

finns det fler profiler på klienten? är det konton upplagda i även dessa? ellar har du bara den som heter "huvudidentitet"? har du lösenord på identiteten? kommer rutan upp en eller två ggr?

har själv haft massa problem med just outlook oxh xp men har nu fått rätt på alla. men det verkar vara lite buggar i just den kombinationen speciellt om man har flera konton på samma klient.

 

mvh

/Elis

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...