Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mp3 i bilen


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det fler än jag som tycker att detta med mp3 i bilstereon är häftigt! Jag har inte haft någon ordentlig bilstereo på 10 år men nu har jag precis satt i min nya stereo i bilen och brände lite mp3 på en cd/rw med XP:s inbyggda brännarprogram. Låter kanon i bilen!

 

La till lite fler låtar på cd:n och det funkar bra. Trodde inte detta eftersom skivan stängs efter en bränning men den öppnas väl igen, bränner låtarna och stänger igen. Stereon spelar endast stängda skivor.

 

Nu är det som på den gamla "goda" tiden med kassetband. Tröttnar man på musiken så är det bara till att radera och spela in igen. Skillnaden är att ljudet är bättre.

 

Kuuuul!!

 

Bosse

 

"Stå utanför bilen och sköt bilstereon med fjärrkontrollen..."

 

"Låt oss se vem du är! Ladda upp dig till: http://eforumare.just.nu/"

 

"Techno! http://bamh.just.nu"

"Mitt hem! http://bosses-hem.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La till lite fler låtar på cd:n och det funkar bra. Trodde inte detta eftersom skivan stängs efter en bränning men den öppnas väl igen, bränner låtarna och stänger igen. Stereon spelar endast stängda skivor.

 

Detta heter multisession, dvs. cd'n stängs inte, utan bara sista sessionen.

Därför går det att fortsätta lägga på material på cd'n och ändå spela den i din mp3-spelare.

Detta med multisession funkar ju inte på stationära musik cd-spelare.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler än jag som tycker att detta med mp3 i bilstereon är häftigt!

Nu är det som på den gamla "goda" tiden med kassetband. Tröttnar man på musiken så är det bara till att radera och spela in igen. Skillnaden är att ljudet är bättre.

Det är åtminstone smidigt! Dels för att man får på betydligt fler låtar på varje skiva, dels för att man (precis som du säger) kan bränna nytt om man tröttnar.

 

Tyvärr är min bilstereo för gammal så den klarar bara vanliga skivor.

 

[edit] Kan nya "vanliga" bilstereo spela mp3 eller måste man köpa dyrare apparater?

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

[inlägget ändrat 2003-03-19 01:09:12 av Stefan K]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler än jag som tycker att detta med mp3 i bilstereon är häftigt!
Jag gör det. Köpte en sådan förra våren. Min bästa investering år 2002. ;)

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla nya bilstereos klarar inte mp3. Men de som gör det, är inte så mycket dyrare.

Jag köpte en JVC KD-LH7R på http://www.brl.se/ för ca 2800:-. Finns säkert både billigare och dyrare.

Klarar givetvis cd-rw också.

Förut hade man en "bunt" skivor i bilen, nu räcker det med en eller två för många timmars lyssning.

 

/2much

 

 

Same shit, different day

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Är det fler än jag som tycker att detta med mp3 i bilstereon är häftigt!

 

Jag gör det. Köpte en sådan förra våren. Min bästa investering år 2002. ;)

Jag är osäker på vilket år jag köpte min men bra investering var det absolut!

 

\\eForum\NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att organisera mp3:orna på nåt bra sätt? Tänkte mest på att det blir ju en och annan låt som går in på en CD skiva soch det kan vara svårt att hitta en viss låt om man letar efter en.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Går det att organisera mp3:orna på nåt bra sätt?
Njae asså det är ju en viss charm med 180 låtar att bläddra fram för att hitta "rätt". Särskillt då mp3-taggen inte laddas förän efter 5 sekunder. ;)

Nä visst kan det bli jobbigt. Men skapar jag olika kataloger på skivan räknas de som Album som jag kan bläddra mellan - sen sorteras filerna i bokstavsordning har jag för mig.

 

\\eForum\NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Sony MP3 spelare i bilen.

Jag har lagt in låtnummer i namnet för varje låt innan jag bränner. På detta sätt får jag låtarna i "rätt" ordning och inte i bokstavsordning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din spelare klarar det är väl det lättaste att mappa upp låtarna! Det viktiga är bara att du kan bläddra i mapparna och det måste du juh kunna kolla om det går.

 

På min stationära spelare mappar jag i olika kategorier varefter jag kan välja mapp, programmera mapp eller bara spela random ur varje enskild mapp.

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skapar jag olika kataloger på skivan räknas de som Album som jag kan bläddra mellan

Ja det underlättar ju massor att man kan lägga in låtarna som album. Kanske skulle ta och titta på en ny stereo till bilen :)

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla mp3 - vänner !

Har en Sony MP3 spelare i bilen

En får gratulera både Dig och Bosse.

Själv grämdeppar jag bara............

över att jag köpte en ny bil för bara ett år sen som saknar den här möjligheten. Vad jag vet. (Tänker läsa i manualen men eftersom bilen tillverkats i England år 2000 så är utsikterna små)

Ska jag reklamera hos Bilhandlaren?

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Särskillt då mp3-taggen inte laddas förän efter 5 sekunder. ;)
Det är det enda jag tycker är dåligt.

 

Eller nja, inte enda, jag tycker att det borde finnas något enkelt sätt att komma fram till tex låt 135. Som det är nu så får man köra random tills man kommer i närheten, stänga av random, och bläddra fram till rätt låt. Fast det kanske är bara så hos mig.

 

Har en Kenwood. Kostade 4000 eller 5000 (kommer ej ihåg), förra våren.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en JVC KD-LH7R

 

Det var den jag beställde först för 2 500: - men den var slut och vänta kan jag ju inte. Det blev den dyrare 3 000: - JVC KD-LH2000R och det ångrar jag inte. Hela displayen är LCD med färger och grejor. Jag kan namnge mappar med 01, 02, 03 osv. innan albumnamnet och gå direkt till en mapp med sifferknapparna och sen bläddra i mappen.

 

Jag har aldrig haft en sån bas som jag nu har med nya högtalare i hatthyllan! Det är härligt att lyssna till låtar med riktigt tung basgång tex. Daft Punk.

 

Det enda tråkiga är att när det ska vara mp3 på en skiva så måste jag konvertera till mp3 då 99% av musiken i min datorn är i WMA 192 kbit/s. Men större problem kan man ju ha...

 

Bosse

 

"Sitt framför ditt hus och rikta en hårtork mot passerande bilar och se om de saktar in..."

 

"Låt oss se vem du är! Ladda upp dig till: http://eforumare.just.nu/"

 

"Techno! http://bamh.just.nu"

"Mitt hem! http://bosses-hem.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...