Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

öppnar pdf som textdok.


DanielR

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag klickar på en pdf-fil i IE6 öppnas den som en textfil av någon konstig anledning. Någon som vet varför? Öppnar jag en på hddn så öppnas den med acrobat så fil-associeringen stämmer.

 

/DR

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag klickar på en pdf-fil i IE6 öppnas den som en textfil av någon konstig anledning. Någon som vet varför? Öppnar jag en på hddn så öppnas den med acrobat så fil-associeringen stämmer.

 

Gäller det från alla servrar eller bara från en speciell? Om det bara är från en enda server beror det förmodligen på att den som har konfigurerat servern inte har ställt in rätt MIME-typ för pdf-dokument, och därför går det automatiskt som text, vilket är standardinställningen på de flesta webbservrarna.

 

Har du en länk så man får kolla?

 

Vad man kan göra för att åtgärda problemet är att (förutsatt att det är det felet jag gissade på) maila webmastern/administratören och artigt påpeka felet så att de kan konfigurera servern rätt.

 

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer som du säger, det fungerar på andra sajter. Där det inte fungerar är däremot här på denna sajt, tidningsarkivet under Mikrodatorn... Om du pren. på den så kan du gå in och testa, om du inte gör det så kanske någon som gör det kan testa och meddela om det fungerar?

 

/DR

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...