Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Webserver för P800

VMS7™

Recommended Posts

http://my-symbian.com/forum/download.php?id=520

Hur geekigt som helst!! Nu kan man fota dumheter och lägga upp på ens bärbara serer direkt. Tyvärr får inte jag publika IP:n från Vodafone med GPRS så jag måste köra uppringt :(

Ryktet säger dock att Tele2 har publika IP:n för GPRS, någon som kan bekräfta??? Det skulle nästan berättiga ett operatörssbyte

NoiseKiller
Funkar inte från mig :( ...antagligen så försöker 453 Eforum:are komma åt din P800 samtidigt :)

Jo jag tackar ja - loggen fullkomligt sprutar in nya ip:n som testar..

Sen sitter kollegan vägg i vägg och är vansinnig över att telefonen "brummar" i hans telefon/högtalare. :(

Vad är egentligen det rätta ordet för "brummandet"?? :)

\\eForum\NoiseKiller

telefonen "brummar" i hans telefon/högtalare.

Jag har också noterat att moderna gprs-telefoner brummar/stör mycket mer än gamla rena gsm-lurar .. irriterande faktiskt ..

NoiseKiller
Prosit MobileWebServer
Japp, det är det. Och den skriver ditt ip i själva programmet. Och det funkar faktiskt riktigt bra... Den loggar alla träffar å sånt. Men den suger bandbredd också. ;)

\\eForum\NoiseKiller

Min Prosit är inte på och *troligen* inte NoiseKillers heller. Din IP tyder på att du har en privat IP-adress. Tyvärr verkar det som bara Comviq kör med publika IP:n via GPRS.

Prova med att ringa upp en modempool :)

Jahopp. Tydligen fick NK en publik IP, men inte du. Det verkar som Comviq i Borås är givmildare med IP:n än dom i 08 (?) :/

169.254.x.x är privata IP:n för lokala nätverk (tror jag).

Ytterligare exempel är 172.16.x.x

Det står om alla här:

http://www.isi.edu/in-notes/rfc1918.txt

Förutom just 169.254.x.x serien som väl inte egentligen är tänkt att användas annat än i autokonfigurationer som t.ex. när windows inte får något svar från DHCP:n så tilldelas man ett IP ur denna serie.

[inlägget ändrat 2003-03-18 09:57:16 av SYS 64738]

Det kanske är det som är problemet - att MM inte får kontakt med en DNS? Då kan man ju prova att koppla ner och upp GPRS och se om man får ett IP så småningom..

MaratonMannen - stäng av prosit, koppla ner GPRS, koppla upp GPRS _först_ och starta prosit efter uppkopplingen är klar.

stäng av prosit, koppla ner GPRS, koppla upp GPRS _först_ och starta prosit efter uppkopplingen är klar.

Har testat detta ett antal gånger nu och får IP-adresser från en helt annan nummerserie: 13.101.xxx.xxx där xxx varierar vid varje ny uppkoppling.

Startar jag Prosit utan GPRS-uppkoppling nu, så blir IP: Unknown

Spännande! 13.101.xxx.xxx var en ny serie för mig.

Men om det strular med Comviq i 08 så blir det inget operatörsbyte för mig eftersom jag oxå bor i den kungliga hufudstaden. :(

Vi får väl fundera på en flytt till Borås? ;) Det lär finnas snygga Josefsson-modeller där.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...