Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webserver för P800


VMS7™

Rekommendera Poster

http://my-symbian.com/forum/download.php?id=520

 

Hur geekigt som helst!! Nu kan man fota dumheter och lägga upp på ens bärbara serer direkt. Tyvärr får inte jag publika IP:n från Vodafone med GPRS så jag måste köra uppringt :(

 

Ryktet säger dock att Tele2 har publika IP:n för GPRS, någon som kan bekräfta??? Det skulle nästan berättiga ett operatörssbyte

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Funkar inte från mig :( ...antagligen så försöker 453 Eforum:are komma åt din P800 samtidigt :)

Jo jag tackar ja - loggen fullkomligt sprutar in nya ip:n som testar..

Sen sitter kollegan vägg i vägg och är vansinnig över att telefonen "brummar" i hans telefon/högtalare. :(

 

Vad är egentligen det rätta ordet för "brummandet"?? :)

 

\\eForum\NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telefonen "brummar" i hans telefon/högtalare.

 

Jag har också noterat att moderna gprs-telefoner brummar/stör mycket mer än gamla rena gsm-lurar .. irriterande faktiskt ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har missat denna tråd i dag, så jag undrar om det är Prosit MobileWebServer det gäller?

Och hur får man reda på det publika IP-numret?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Prosit MobileWebServer
Japp, det är det. Och den skriver ditt ip i själva programmet. Och det funkar faktiskt riktigt bra... Den loggar alla träffar å sånt. Men den suger bandbredd också. ;)

 

\\eForum\NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Prosit är inte på och *troligen* inte NoiseKillers heller. Din IP tyder på att du har en privat IP-adress. Tyvärr verkar det som bara Comviq kör med publika IP:n via GPRS.

 

Prova med att ringa upp en modempool :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr verkar det som bara Comviq kör med publika IP:n via GPRS.

Jag har Comviq-abonnemang. Och IP-adressen är den jag ser i Prosit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp. Tydligen fick NK en publik IP, men inte du. Det verkar som Comviq i Borås är givmildare med IP:n än dom i 08 (?) :/

 

169.254.x.x är privata IP:n för lokala nätverk (tror jag).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

169.254.x.x är privata IP:n för lokala nätverk (tror jag).

Nätverk är inte min starka sida, men är det inte 192.168.X.X i dessa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jopp, dom oxå.

Tack så mycket för klargörandet!

Då kan jag lägga ner Prosit tills vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare exempel är 172.16.x.x

 

Det står om alla här:

http://www.isi.edu/in-notes/rfc1918.txt

 

Förutom just 169.254.x.x serien som väl inte egentligen är tänkt att användas annat än i autokonfigurationer som t.ex. när windows inte får något svar från DHCP:n så tilldelas man ett IP ur denna serie.

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-18 09:57:16 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är det som är problemet - att MM inte får kontakt med en DNS? Då kan man ju prova att koppla ner och upp GPRS och se om man får ett IP så småningom..

 

MaratonMannen - stäng av prosit, koppla ner GPRS, koppla upp GPRS _först_ och starta prosit efter uppkopplingen är klar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stäng av prosit, koppla ner GPRS, koppla upp GPRS _först_ och starta prosit efter uppkopplingen är klar.

Har testat detta ett antal gånger nu och får IP-adresser från en helt annan nummerserie: 13.101.xxx.xxx där xxx varierar vid varje ny uppkoppling.

 

Startar jag Prosit utan GPRS-uppkoppling nu, så blir IP: Unknown

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande! 13.101.xxx.xxx var en ny serie för mig.

Men om det strular med Comviq i 08 så blir det inget operatörsbyte för mig eftersom jag oxå bor i den kungliga hufudstaden. :(

 

Vi får väl fundera på en flytt till Borås? ;) Det lär finnas snygga Josefsson-modeller där.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...