Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3d-modellering


Petter6

Rekommendera Poster

Jag jobbar en del med möbeldesign, och jag undrar om det finns något program som lämpar sig särskilt bra för 3d-modellering till den typen av saker.

 

Det ska helst vara relativt enkelt då jag inte har någon tidigare erfarenhet 3d-modellering. Det är dock viktigare att slutresultatet blir riktigt bra och kan vara ett alternativ till att hela tiden behöva tillverka prototyper.

 

Tacksam för all hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par vänner i den branschen, och dom använder CAD-program som Microstation eller Auto-CAD för både ritningar och modellering. Det är väl inte helt enkla (eller billiga) program direkt, men om du nu jobbar med det kan det kanske vara värt att kolla in det i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på en del med 3D-modelleing och har prövat 3D Studio, 3D Studio Max, Maya, AutoCAD och Rhinocerous 3D. Även om Maya och AutoCAD kanske är lite mer "decimal-exakta" blir min rekommendation till dig ändå Rhinocerous 3D. Ett hyffsat billigt program som är ganska enkelt att lära sig, men ände är väldigt "precist" och lättarbetat. Kolla in deras hemsida (www.rhino3d.com).

 

MVH

Bisonium

 

[inlägget ändrat 2003-03-17 13:29:27 av Bisonium]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Har kollat in Rhinoceros och det ser väldigt intressant ut! Kanske kan vara något att börja med!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...