Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mer minne


matte77

Rekommendera Poster

Hej, jag har en dator med ecs K7S5A moderkort och AMD athlon xp 1800+ processor, nu har jag 256 MB DDR ramminne. Jag tänkte köpa mer minne och hittade då Original 256Mb DDR PC2100/DDR266 184pin 266MHz cas2.5 (AMD OK)på datorbutiken.com för 340kr.Är det bara att köpa detta då, eller är det nåt mer man måste tänka på? Är lite novis inom att mecka dator...

Tacksam för svar/ Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att köpa. Originalminne kommer med största sannolikhet att fungera i din dator.

Du kan säkert köpa ett lite billigare märke, som fungerar lika bra...

Jag har köpt massor med både billiga och dyra märkessorter, och alla har fungerat föredömligt.

 

[Tillägg]

Jag såg att du bara har två platser på det koret, så du kanske skulle slå till och köpa en 512 MB på en gång? Annars komemr du ju att få byta ut en när/om du vill uppgradera nästa gång.

[inlägget ändrat 2003-03-16 17:48:23 av Cariad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för svaret, hittade detta på datorbutiken.com:Standard 512Mb DDR PC2100/DDR266 184pin 266MHz cas2.5 (AMD OK) för 560kr, man kanske skulle slå till på det istället...?

/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, minne är i princip alltid värt pengarna (om man inte kommer upp i ca 1,5-2 GB), så om man har råd så ska man alltid se till att ha så mycket minne som möjligt.

Det är mina egna åsikter, men de flesta delar dem nog... :)

Jag tror definitivt inte att du kommer bli besviken i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...