Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

delar av bilden försvinner


gringo

Rekommendera Poster

Jag har ett stort och oförklarnligt problem på min flashfilm. jag ska ha en stor "ruta" som är fylld med punkter eller prikar, (punkterna bildar ett fyrkantigt mönster) Det är bara det att vissa delar av bilden (mönstret) försvinner helt oförklarligt när jag kör test movie. Det ser ok ut när jag är inne och redigerar i fla filen men inte när jag kör test movie, jag har provat på tre olika datorer med samma resultat.

 

Först sparade jag bilden som en jpg, gif och png bild och la in dem , men ingen av dem funkade, så då tog jag och "sög" upp mönstret och fylde en fyrkant med det men med samma resultat. Jag tänkte att det kanske funkar om jag lägger mönstret som bakgrund och det ska ju funka att suga upp det och sedan gå in under movie och leta upp mönstret där, men jag kan inte hitta det där,vet ej varför.

 

kände att min förklaring på vad det är som försvinner inte var den bästa, så här är det:

mönstret består av 40x60 svarta fyrkander som ligger en bit i från varandra (det är alltså större avstånd mellan de svarta punkterna än i ett schak spel, men mönstre är det samma)

Det som försvinner är den 7:de raden av prickar, och den 14:de osv. Istället fär punkterna där är det helt vitt

 

 

Snälla hjälp mig jag är desperat

 

mvh.marcus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...