Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

liten och tyst bredbandsrouter för com hem?


hus et

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag vet att detta ämne har avhandlats en miljon gånger här förut, men jag har inte lyckats hitta något entydigt svar på mitt problem ändå.

 

Jag har en Com Hem-uppkoppling och skulle vilja dela den mellan flera datorer. Skulle gärna vilja ha tips på en router som fixar detta, samt även är tyst och liten. Jag vill nämligen inte ha min stora brummande linuxburk i vardagsrummet. :-)

 

Dessutom, finns det routers som man kan få att logga in på Com Hem eller fungerar det att dator A loggar in på 10.0.0.6 så kommer datorerna B och C också åt Internet? Är det inte så att det är den mac-adress som är ansluten till kabelmodemet som måste logga in?

 

Tack på förhand

/Huset

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

D-link 604 är en smidig liten router. Själv har jag en Linksys BEFSR41, vet inte om den fortfarande säljs, men en liknande är inga problem att få tag i. Så, någon av dessa skulle jag rekomendera.

 

"LF Connection Keeper" (http://www.lfdomain.com/prgConnectionKeeperWin.php) är ett smidigt program som kan hantera inloggningen åt dig. Det kan du installera på vilken klient du vill.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv kör en Netgear RP114 och har Comhem. Fungerar utmärkt. Tre datorer i nätverket och man kan logga in på 10.0.0.6 från vilken som helst av dessa. Sen kommer de andra åt internet. Tror inte att just min router säljs längre men det funkar säkert lika bra med nån annan Netgear, D-link eller t ex Zyxel.

 

 

 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset!

 

När jag ändå är igång kan jag ju fråga om det är någon som har erfarenhet av att ansluta en Xbox till en Com Hem-uppkoppling mha någon av ovan nämda routers? Jag gissar att om jag har en annan dator igång som kör LF connection Keeper + XBConnect så borde det gå bra, men kunde vara intressant att höra om någon har fått det att fungera...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Konstigt nog verkade E-forum översvämmat av trådar om just detta problem, men jag såg faktiskt ingen tråd där någon hade lyckats att få det att fungera. Så det var skönt att höra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...