Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det var ju inte kul...


Kristianstad

Rekommendera Poster

Kristianstad

Hejsan hejsan!

Har en liten sajt, http://www.stossan.com , vilken för knappt en vecka sedan fick en ny layout samt nya funktioner. Jag la även dit ett formulär där man kunde ge feedback till mig och igår fick jag följande info från utvärderingsformuläret:

 

Stossan i sin helhet

/Dåligt/

Sökfunktionen

/Dåligt/

Navigering

/Bra/

Seriöshet

/Oseriös/

Tradedoubler, ful logotype och ont om riktigt läsvärt material.

Vad saknar du?

Läsvärt material som får mig att återkomma...

Övrigt

Layouten duger, men innehållet suger - så att säga...

 

Förmodligen är väl detta sanningen jag fått höra?

 

I feedbacken jag fick ifrån eForum för någon månad sedan så har det tillkommit en rekommenderingsfunktion som gör det möjligt att få specialrekommendationer på filmer utifrån de filmer man betygsatt.

Likaså kommer inom kort ett system där man kan vandra runt mellan filmer och på varje film se information om liknande filmer.

 

Tradedoubler-annonserna är borttagna och logotypen skall så småningom bytas ut, men det jag mest undrar över är kommentaren "ont om riktigt läsvärt material".

 

Jag ber er! Var ärliga! Vad är det jag skall ändra på? Jag vill främst ha tips om sajten i allmänhet och alltså inte om designen (även om jag gärna tar emot även det).

 

Vänliga Hälsningar,

Kristoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är väl detta sanningen jag fått höra?

 

Lite som när man ofta räknar på statistik så plockar man ofta bort de absolut bästa och de absolut sämsta resultaten innan man summerar och tar ut ett "medelbetyg". Jag tror inte att du fullt ut skall ta åt dig av kritiken - speciellt när den inte är konstruktiv. Eller snarare kanske du skall se till att frågan "Vad saknar du?" är ställd som "Vad vill du se?" om du förstår vad jag menar...

 

Jag tycker personligen att sidan ser rätt bra ut, du skall nog inte ta åt dig kritik från enbart en person.

 

Lycka till,

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kristoffer,

 

Jag skulle kunna fylla en hel bok, lika omfångsrik som en gammal bibel, med "feedback" jag igenom åren har fått om min webbplats och dess innehåll ;-)

 

Den feedback du fick ovan är inget att bry sig om. En serils feedback talar både om vad som är dåligt och vilket innehåll som saknas mm.

 

Nä, din site går framåt och utvecklas positivt!

 

Keep up the good work!

 

 

 

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej Dune och XL-Dennis!

Jag vill tacka för Era inlägg!

 

Jag tänker dock lite på "ont om riktigt läsvärt material", det kan vara möjligt att det är sant.

 

Ni har inte något tips på något nytt som jag kan lägga in där som är läsvärt och som gör att folk stannar där?

 

Enligt statistiken kommer de flesta av besökarna från Google och in på någon film, t.ex. http://www.stossan.com/filmtitel.asp?ID=214 . Sedan försvinner de. Ibland händer det att de klickar på någon länk, men de stannar aldrig kvar där länge.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har inte något tips på något nytt som jag kan lägga in där som är läsvärt och som gör att folk stannar där?

 

Sourze har en funktion som går ut på att visa texter som andra också läst. Dvs om jag först läser text 1 och sedan text 2 så vet datorn om att jag läste båda två. När nästa person kommer in och läser text 1 så finns det en lista som heter "Andra användare läste också om filmen:" Lite som du redan börjat med "liknande filmer".

 

Du kan ju också gå på tex en person som satt ett högt betyg på två filmer - det kan ju vara en bättre måttstock.

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Kristianstad

Hej Dune!

Det var ett intressant tips! Problemet blir kanske att man först läser om Sagan om Ringen och sedan om Kopps. Kanske inte har så mycket gemensamt?

 

Dock sitter jag och funderar och funderar. Det där med Liknande filmer har jag även fått tips om innan. Det skulle varit en praktisk funktion att ha.

 

Just nu har jag en funktion klar där jag när som helst - på vilken film som helst kan lägga in en film som liknar den andra filmen.

Problemet med detta är att jag inte är filmkunnig (tittar i princip på film en-två gånger om året) så jag kan inte göra det. Och frågan är vad man räknar som en film liknar en annan. Har alla filmer en dubbelgångare?

Jag kan ju självfallet välja ut någon annan medlem som kan fixa det.

 

Tack på förhand!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ursäkta att jag inte svarat på ett tag, har varit upptagen och därmed inte så aktiv på forumet under helgen. :)

 

Det var ett intressant tips! Problemet blir kanske att man först läser om Sagan om Ringen och sedan om Kopps. Kanske inte har så mycket gemensamt?

 

Förmodligen har då LOTR och Kopps något gemensamt om det kanske är en viss procent av läsarna på film1 och film2. Låt säga att 10 % av de som läser om LOTR också ser Kopps, då måste det ju vara något gemensamt hos dessa tittare. På så sätt kan du alltid välja ut de tex fem filmer som har flest gemensamma träffar.

 

 

Problemet med detta är att jag inte är filmkunnig (tittar i princip på film en-två gånger om året) så jag kan inte göra det. Och frågan är vad man räknar som en film liknar en annan. Har alla filmer en dubbelgångare?

Jag kan ju självfallet välja ut någon annan medlem som kan fixa det.

 

Förmodligen har du mer eller mindre aktiva besökare - låt några av dem bli tex kategorivärdar eller något liknande, för om det är filmer som liknar varandra till det sättet så borde de falla inom samma kategori.

 

 

Lycka till,

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...