Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reparera


lillen_009

Rekommendera Poster

Hur kör man reparationsverktyget för BpP. Inte Systemåterställningen, utan det ska finnas något som heter reparera OS.et

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp det finns nåt sånt.

 

Du stoppar helt enkelt in Xp Cd:n och väljer sedan Reparera. Datorn skriver helt enkelt över Os:et utan att dina filer eller inställningar försvinner.

 

Använder jag ofta. En gång när Outlook Express inte kunde startas...

 

/Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min XpP skiva har jag inget som heter reparera. Det finns installera, och då får man välja mellan uppgradering och ominstallation. De andra är installation av komponeter samt konfigurering av olika saker. Vet att jag använd Reparation förut, men nu kan jag INTE hitta den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Tack

 

När man angivit administratörslösenordet kommer man till c:\windows och ska skriva in ett kommando. vad tar man då om man vill reparera den befintliga XP-installationen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du valt fel väg..

 

..boota från skivan, välj "installera/ny installation" - välj INTE reparera (med recov.cons). Fortsätt med att välja installera tills du kommer till stället där du ska välja vilken partition du ska installera på, välj samma partition som gamla windows ligger på och välj reparera därifrån omkring någonstans :) (trycka R istället för enter ska man göra minns jag)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är det, hela Xp skivan är vid bootup helt fan, fdisk finns ju inte ens i det lilla lotsas doset. Till och med de flesta linux system har GUI vid boot av cd. Dålig stil...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
boota från skivan, välj "installera/ny installation" - välj INTE reparera (med recov.cons).

 

Tnx! :)

*poäng*

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...