Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upptaget-ton


joakimj

Rekommendera Poster

Har vi bytt upptaget-ton i Sverige, eller vad är det som händer? Istället för dom snabba tonerna man brukar få så får jag fått en variant som är ~ hälften så snabb. Är det nån EU-anpassning som jag har missat?

 

Pröva ert egen telefonnummer och kolla om ni oxå får den signalen.

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Testade att ringa mig själv.

Det var som vanligt...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EU anpassning? Det vore nåt! =)

 

Jag har en "vanlig" upptagetton. Är du säker på att du inte glömde att slå något nummer? Har för mig att det blir "långsamma" toner efter typ 45 sekunder eller nåt sånt! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
EU anpassning? Det vore nåt! =)

 

Kan man EU anpassa jordgubbar och trafikljus så varför inte telefonsignaler... :-)

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det blir "långsamma" toner efter typ 45 sekunder eller nåt sånt! =)

Ja, det har jag oxå funderat över, men det är inte så. Detta har hänt tre gånger i rad när jag har ringt till nån som säger att dom "precis pratat i telefon".

 

Då prövade jag att ringa mitt eget nummer på jobbet (och jag glömde INTE riktnumret ;P ) och då tutade den här EU-tonen. :)

 

Allvarligt, är det bara jag som har fått bytt?

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Vad har ert jobb för teleoperatör?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ert jobb för växel? Det kan ju vara så att du hör växelns upptagetton oxå.

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har Telia, men ingen växel.

 

Detta har även hänt hemma, och där har vi... Tele2, tror jag. :/

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Nu kommer jag ihåg! Det brukar hända mig också ibland, men bara på vissa telefoner, t.ex. på skolor.

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är precis som en spärrton, men det är det inte! Den kommer bara när det är upptaget.

 

Det kan ju inte bara vara jag som får denna signalen? I feel like I've been taking crazy pills!

 

Nu får banne mig alla ringa sitt egna nummer (eller nåt annat upptaget nummer) så vi benar ut det här! ;)

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får banne mig alla ringa sitt egna nummer (eller nåt annat upptaget nummer) så vi benar ut det här! ;)

 

Nu skall vi se här, många jämförande samtal blev det.. När jag ringer från min hemtelefon till min emtelefon låter det som det brukar låta lika så om jag ringer från hemtelefonen till mobilen, fast om jag ringer från mobilen till hemtelefonen eller till mobilen så låter det långsammare. Har Telia på mobilen och Tele2 på hemtelefonen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade jag också, fick följande meddelande:

-Du kan inte nå aktuellt nummer från denna telefon, vargod försök om en liten stund...:P

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2003-03-13 16:42:15 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...