Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskdefragmenteraren är borta!


Lightgirl_xp™

Rekommendera Poster

Lightgirl_xp™

Hej där ute...

 

Jag har "slarvat" bort min diskdefragmenterare *ler*

den finns i fillista & allt men via start/systemverktyg går det inte...

 

Jag har XP som OS.

 

(Jag misstänker att jag avinstallerat en kör fil...)

((Om det nu är så det heter...))

 

MVH

Anna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter, har du tagit bort en fil får du inte tillbaka den mha defragmenteraren...

 

Men i vilket fall som helst hittar du den genom att från "Den här datorn" höger klicka på den enhet du vill defragmentera (ex C:) å där trycka "Egenskaper" och sedan välja verktygs fliken...

 

/A..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att den försvunnit från startmenyn kan du dra dit en genväg. Om den ligger på Startmenyn men inte fungerar, får du högerklicka på den och välja egenskaper och kolla att sökvägen är rätt.

 

Om vi är fel ute - precisera dig lite mer...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lightgirl_xp™

Den ligger i startmenyn men när jag ska använda den så får jag felmeddelande om att en fil saknas "system32\dfrg.msc" i WINDOWSkatalogen,

när jag kollar på egenskaper så har den rätt sökväg och ändå så hittar den inte programmet och det är det som övergår mitt förstånd...

Men det står att den öppnas med okänt program...

Kan det ha med saken att göra?

 

 

MVH

Anna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lightgirl_xp™

Så hittar jag den utan problem, men jag förstår inte varför jag inte kan gå via start/systemverktyg....

Och varför säger den att en fil saknas när jag vet att den finns där?

 

MVH

Anna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på Diskdefragmenteraren på Startmenyn och välj egenskaper. I mål-fältet borde det stå något liknande "%SystemRoot%\System32\dfrg.msc" och i "starta i"-fältet borde det stå något liknande c:\windows\system32

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lightgirl_xp™

Så, åter hemma och framför datorn...

 

Och jag har kollat upp ditt förslag och det stämmer precis. Inget fel där heller...

 

Nu ger jag snart upp och går via

den här datorn/hantera.

 

Verkar enklast så... Men det som stör mig är att jag inte kan förstå vad som hänt. Men meningen är väl kanske inte att jag ska förstå allt...

 

Tack för hjälpen ändå

 

MVH

Anna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...