Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia ADSL


Anubis

Rekommendera Poster

Beställt Telia-ADSL och det blev inte riktigt som jag tänkt mig: I enlighet med de dokument jag fått hemskickat skulle bredbandsuppkopplingen vara klar under måndagen. Samma dag skulle mitt ISDN-abb. nedgraderas (vilket funkade). I måndags kväll installerade jag modemet hemma hos mig men fick ingen kontakt (dvs DSL-lampan på modemet var släckt). Ringde då Telias support och fick beskedet att installationen inte blivit gjord på måndagen utan att den förväntades bli gjord på tisdagen. Vid lunchtid på tisdagen fanns dock ännu ingen kontakt varför jag återigen ringer supporten som då ber mig göra lite olika felsökningar och återkomma om det inte funkar. Lånar ett annat modem av min svåger och testar, fungerar ej. Testar mitt modem på hans anslutning, fungerar. Byter ut jacket (finns bara ett i huset varför det inte kan röra sig om att modemet sitter i fel jack) då det befintliga var av äldre modell, men ännu ingen kontakt. Ringer supporten igen på tisdag kväll och får då beskedet att eftersom det blivit installerat under dagen så kan det ta ett par timmar innan det funkar, uppmanas att avvakta och återkomma om det inte funkar på onsdagen. Onsdag morgon är modemet fortfarande lika dött och ringer därför supporten igen. Får könummer ett vilket jag behåller i 10 minuter, får ringa om och hamnar då på plats 26!? Efter en stunds väntan kommer jag fram och får då beskedet att enligt Telias system är bredband inte inkopplat på mitt nummer!!! Ombedes kontakta kundtjänst för att få reda på vad felet är. Ringer kundtjänst där jag får beskedet att bredbandet visst är inkopplat och ombedes ringa upp support igen!!!! Krävde då att bli kopplad till supporten för att slippa stå i kö igen. Det blir tyst någon minut och därefter talar kvinnan på kundtjänst om att det är problem i mitt område och en tekniker är ute och felsöker redan... Uppkopplingen bör fungera i eftermiddag... Hmm, lät som en nödlögn tänkte jag och gick iväg till Teliabutiken här i Visby där bemötandet var ett helt annat (de var trevliga och höll sig till sanningen...), de ringde upp support och krävde ett svar som var sanningsenligt. Fick då besked om att gå hem, ringa support och felanmäla, de hade nu gjort en anteckning om mina problem i systemet. Vid felanmälan får man beskedet att felsökning kommer att göras och de kommer att ringa mig en (1) gång och tala om vilket resultatet av felsökningen blev, så har de inte fått tag i mig och jag inte hört något inom de närmaste dagarna får jag ringa igen... Får även besked att det kan ta upp till 10 dagar innan felsökningen genomförs!! Detta är inte acceptabelt, jag sa upp min ISDN-ledning för att få en snabbare anslutning, resultatet är att jag i dagsläget inte har någon anslutning, vet inte när jag får någon och kan därmed inte arbeta hemifrån som planerat. Företaget jag arbetar som IT-ansvarig på hade för avsikt att beställa bredband då behovet av snabbare uppkoppling finns. Att Telia skulle bli leverantör är efter den här historien helt uteslutet. Dvs på grund av att de inte tog hand om privatkunden på ett bra sätt så miste de företagskunden (vilken de tjänar mer pengar på...). Hade företaget jag arbetar på haft den här servicenivån hade vi inte funnits kvar på marknaden särskilt länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...hehe, det där låter som Telia i ett nötskal. Det enda de är duktiga på är att motverka konkurrensen och ta saftigt betalt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IT branschens garanti beskrivs bra av Microsoft:

"Denna trycksak är enbart avsedd som information och innebär inga som helst åtaganden från Microsofts sida...."

Jag har ADSL och en modemleverantör som backup. Minst 2 leverantörer till varje viktig vara...

Men jag har själv blivit blåst på liknande sätt av Tele2, dom har jag inte kvar längre...som leverantör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Efter 12 (!) dagasr får man detta svar från Telia:

 

Hej Niklas,

tack för din förfrågan och ursäkta det sena svaret.

Jag får be om ursäkt för hur ditt ärende har blivit skött, men det var skönt att höra att dui fått igång din uppkoppling. Jag kan bara beklaga att de personer du talade med inte gav dig ett korrekt svar angående om ditt abonnemang var inkopplat eller ej. Förhoppningsvis kan vi undvika sådant här i framtiden.

 

Med vänlig hälsning

 

Telia Sverige AB

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...