Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mud - MUME (testa på!)


Zaber

Rekommendera Poster

För er som inte vet var mud är så är det typ ett mmorg fast i textformat. Jag har spelat ett mud i snart 3 år och har faktiskt aldrig hittat ett bättre spel någonsin. För er som är intresserade av att testa något nytt, något man kan spela från jobbet, utan en bra dator etc, är detta nog ett av de bästa alternativen. Det muddet jag spelar heter MUME och är baserat på Tolkiens värld och är riktigt riktigt bra. Tro mig, jag har spelat nästan alla grafik spel som finns (quake, CS, AC, DaoC, EQ, etc etc) och det finns inget som slår det här spelet. Alla som har testat på MUME i mer än 2 veckor håller med mig totalt. Spelet har funnits i 11 år (Perfekt balanserat) snart och har runt 2000 aktiva spelare runt om i världen. Servern ligger i norge vilket ger oss skandinavier ett litet övertag över alla andra.

 

Det enda jag vill (!) det är att alla ni som är ganska uttråkade på alla spel som finns på marknaden nu, ge det här spelet en chans så kommer ni nog inte att ångra er. För alla som gillar LOTR och riktigt "player vs player" så finns det nog inte så mycket bättre spel. Att det inte är 3d (detta är ett textbaserat spel) tycker jag är en fördel det ger så mycket mer då.

Lite länkar för er som blir intresserade medföljer nedan.

 

Ps. Ge det en chans, alla som har spelat mer än 2 veckor spelar inget annat idag. D.S.

 

mume.pvv.org (official)

 

elvenrunes.mine.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat det här ett par gånger och det är helt underbart kul och man kan sitta i timtal utan att titta på klockan och vänta på att den ska rulla framåt (ibland har man tråkigt). Grymma scenerier, roligt upplägg med olika kanaler (Hur man gör sig hörd o.s.v.), verkar vara fenomenalt pk (Playerkilling) och det finns en lista av de som ligger top 20 med wps (warpoints som man får av pk (Playerkilling fortfarande!)). Helt klart värt att testa, se bara till att inte spela för mycket och helt försvinna in i någon konstig virtuell värld (Svårt att låta bli ibland).

[inlägget ändrat 2003-03-12 19:26:39 av chippster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans att jag vågar, kommer aldrig ut i solen igen om jag testar anar jag...

 

räcker med Eve-Online tror jag.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

[inlägget ändrat 2003-03-12 20:15:39 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

MUD är rooten till allt ont!!! .)

Har sett flera kompisar som fastnat i MUD-träsket och slängt bort utbildningar...

Men å andra sida så var det genom ett MUD en polare till mig fixade jobb åt oss i USA... Så det finns väl lite ljusningar... :)

Och så en annan polare som utvecklat ett MUD, Ages of Despair, och han jobbar som högavlönad programmerare...

Just ja, sen är det en kompis som träffade sin rika & snygga fru via MUD... Har för mig det också var på AoD... Han bor i USA i en floodig villa med pool å grejjer idag...

 

Man kanske skulle börja med MUD... :)

 

-----------

// jumpman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> MUD är rooten till allt ont!!! .)

...

> Man kanske skulle börja med MUD... :)

 

Hehe :o)

 

Själv testar jag Project Entropia nu, men det är SÅÅÅÅ buggigt och har man inte kreditkort så är det ett mindre helvete att få in pengar i spelet. Jag bara VILL att mina pengar ska registreras så man kan köpa grejer i spelet (Utan att ha betaltat in pengar så är spelet som en 3D IRC server som man inte kan göra allt för mycket i)

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...