Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook frågar efter LDAP


JanEngman

Rekommendera Poster

Hej!

 

Uppgraderade från Office 2000 till Office XP med Sp1&2.

Därefter började Outlook fråga efter LDAP Anslutningsinformation varje gång jag startar Outlook då jag väljer att trycka cancel.

Jag kan skriva in uppgifterna där som server, portar och konto med rättighet att ansluta men har i nuläget inte tillgång till detta.

Det är iofs inget problem att trycka cancel på detta för allt funkar ändå (skicka&ta emot mail).

Jag har två mailkonton, ett pop och ett IMAP.

 

Däremot blir det problem när jag trycker på Till-knappen i ett nytt mail.

Då envisas Outlook med att först söka efter potentiella kontakter i AD:et (vilket den då förstås inte hittar) innan man själv får möjlighet att ange att Outlook ska söka efter kontakter i den egna Adressboken istället.

 

Vad jag vill kunna göra är att ange för Outlook att den ska gå till Adressboken och söka (när jag klickar på Till-knappen i ett nytt mail)istället för till AD:t.

Var kan jag ställa in detta?

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

du har ingen adressbok inlagd då som försöker komma åt ldap katalog? ta bort den så länge om du inte använder den, kan använda den. (tools / account / directory services)

 

Att välja söka lokaladress bok först skall du kunna ställa in enligt följande:

tools/ adress book. välj sen tools och options.

Välj show this adress list first, till den du vill skall öppnas. och sen under "When sending mail, check names using these address lists in the following order" ändra till lämplig ordning. (ldap katalogen sist typ ;) )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för hjälpen!

 

Tog bort Active Directory från tools/konton/katalog samt inställningarna för adressboken å nu funkar allt som det ska;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...