Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Misslyckad installation av IIS


Starre

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Provade just att installera IIS från min XP Pro-skiva. Efter installationen såg jag rutan "Nya program har installerats" i Start-menyn. Den här rutan försvann dock efter någon sekund och inget nytt har tillkommit i menyn.

 

När jag söker efter *iis*.* hittar jag mappen IIS Temporary Compressed Files i Windows-mappen men den är tom. Några märkliga filer med filnamn innehållande IIS finns där också.

 

Det verkade som om Frontpage installerades samtidigt. Hänger IIS och Frontpage samman?

 

Tack på förhand!

 

======================================

Det är bättre att fråga och verka dum,

än att inte fråga och förbli dum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

om du tittar under administrative tools så hittar du nog Internet Services Manager. Det skapas inget annat i startmenyn vad jag vet.

 

Frontpage vet jag inte om det installeras mer än om man väljer det, fast det ingår väl i Office??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar!

 

om du tittar under administrative tools

 

Var? Jag är helt novis på det här området. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

hmmmm... sitter själv på win 2000 men du har ju en programgrupp som heter Administrative tools ( administrations verktyg) i start menyn om du är inloggad som admin.

 

Du kan även testa gå till kontrollpanelen och där komma åt adminvertygen. Om du kör classic mode.

 

 

ellller, starta mmc.exe och lägg till Internet Service managar snap-in.

 

prova nått av det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även testa gå till kontrollpanelen och där komma åt adminvertygen. Om du kör classic mode.

 

Det fungerade. Underbart!

 

Poäng!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...