Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows ME ----> Windows XP


iglesias

Rekommendera Poster

Hade eventuellt tänkt att uppgradera till Windows XP men har vet inte riktigt om jag ska välja uppgraderingsversionen eller fullständiga versionen. Jag har nämligen hört att uppgraderingsversionen inte ska vara bra (instabil, osv,,,). Sitter du inne med några fina råd till mig?

 

-Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska uppgradringsversionen vara mindre stabil än den fullständinga versionen ?

 

Nej, skulle inte tro det. Däremot hur du installerar Xp kan spela roll av vad jag har hört. Har nu inte uppgraderat en dator med 98an själv. Skulle dock tro att det enda som skiljer uppgraderingsversionen mot den fullständig att den frågar efter bevis för att du är berättigad att uppgradera, dvs den frågar efter en Win98 CD.

 

men vad vet jag.

 

Vid installationen bör du i alla fall rensa hela hårdisken fri fårn alla spår av Win98...

 

/T

 

[inlägget ändrat 2003-03-11 18:17:21 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl alltid bättre att installera operativsystem från "scratch" än att uppgradera...eller?

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt skulle jag säga att det alltid fungerar bra att uppgradera gamla versioner av windows till Windows 2000 eller XP. Däremot om du har ett sjukt operativsystem som hänger sig och blåskärmar så kan det vara lika illa eller värre efter en uppgradering. I många fall kan nog problemen försvinna vid en uppgradering dock.

 

Jag var kritisk mot uppgraderingar förut, men de senaste 10-15 jag gjort har gått riktigt bra, för att inte säga enormt tidsbesparande då man slipper installera om alla program och de flesta drivrutinerna.

 

MVH // Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Det var nog bara nåt jag har hört nån gång. Därför jag inte spikade det definitivt, "...eller?" =)

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...