Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp IIS6


Nilsson

Rekommendera Poster

Hjääälp.

Är det någon som har ett bra tips på vad det är som är fel.

Jag kan inte lägga upp filer mha ftp-klient eller dra in dom, varken via nätverkssökväg eller browsern. Har kollat att mitt ftp-konto har fullständiga rättigheter, har kollat att det inte är skrivskydd på mappen de skall till. Det enda som går bra är om jag öppnar och sparar dessa filer via en html-klient, men alltså inte att 'dra' över dom.

När jag går in och kollar mappen så ligger det ett skrivskydd som jag avvaktiverar men det går fortfarande inte, när jag tittar nästa gång så ligger det där igen. Jag blir snart alldeles förtvivlad. Någon som kan se det uppenbara som jag tydligen missat?

Min server som jag försöker att lägga saker på står utanför mitt nätverk. Kan det ha något med någon brandvägg att göra? Alla förslag emottages mycket tacksamt!

/Charina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att köra i passivt läge i din FTP client. Det finns en inställning där som heter PASV.

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkade, tackar...

Skulle du även vilja ta dig lite tid och fungera vad det är som gör att detta fungerar och inte att lägga in filen 'manuellt' via en nätverkssökväg. Jag trodde att man hade 'starkare' rättigheter med nätverkssökvägar. Kan man ha andra rättigheter än 'full access'?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är din brandvägg som ställer till det, servern försöker att öppna en socket mot din dator men brandväggen släpper inte in den. Det kan vara samma problem när du använder en nätverksökväg.

 

När man kör i passivt läge, så skickar servern tillbaka en port och IP som din klient skall ansluta med, då ligger servern och väntar på den porten efter inkommande trafik från din klient.

 

/Jocke

 

[inlägget ändrat 2003-03-11 09:57:19 av jockesoft]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättetack. Nu blev jag lite klokare hur jag skall angripa problemet.

/Charina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...