Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem m Frame och Scrollmus


Anders Löwdin

Rekommendera Poster

Anders Löwdin

Hej!

 

Jag har problem med buggar i en Framelösning. Det har visat sig att när man trycker ner hjulet i en scrollmus så går det att flytta, dra sidan) vertikalt resp. horisontalt. Detta fast jag tycker jag har låst sidorna. Detta händer inte med en vanlig mus. Ska också säga att det gäller i Explorer framför allt.

 

Är det någon som har ngn erfarenhet av detta elände?

 

Nedan kommer koden:

 

 

Tacksam för hjälp!

 

/Anders Löwdin

 

 

/* Kod */

 

<frameset cols="*,713,*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">

<frame name="leftFrame" scrolling="no" noresize src="gray.html" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">

 

<frameset rows="40,140,500" scrolling="no" frameborder="no" border="0" framespacing="0">

<frame name="topFrame" noresize src="gray.html" scrolling="no" border="0" frameborder="no" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

 

<frame name="menyFrame" noresize src="meny.html" scrolling="no" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">

<frame name="mainFrame" noresize src="main.html" scrolling="no" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">

</frameset>

 

<frame name="rightFrame" noresize src="gray.html" scrolling="no" frameborder="no" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

</frameset>

 

/* Slut kod */

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...