Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express ansluter inte.


Panurg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått problem med Outlook Express sedan jag först installerat ett s.k. spamfilter (PostalInspector OE) och sedan avinstallerat det samma, eftersom det var "för bra" och sållade bort även av mig önskad E-post.

Jag använder Windows XP och har det uppdaterat i enlighet med vad som finns att tillgå via "Windows update". (För OE alltså: version 6.00.2800.1106)

 

Jag kan sända E-post, men inte ta emot eftersom OE uppenbarligen inte går att få att ansluta till mail-servern för inkommande post.

Det (OE) visar direkt "inga nya meddelanden" vid start och det resultat kommer omedelbart igen, om jag "trycker" på "Skicka och ta emot alla".

 

Att reparera OE låter sig inte göra inte heller är det tydligen möjligt att ominstallera det.

Hur gör jag?

 

Jag har naturligtvis försökt med de tips som finns i Microsofts knowledge base utan att få det att fungera.

 

Mycket tacksam för bistånd och tips är Panurg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tittat i kontots egenskaper så att POP3-serverns namn är korrekt, att det inte ligger kvar där något från ditt spamfilter?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jo då, jag kollade och allt såg OK ut. Jag tog trots det bort kontonen och la in dem igen.

Samma resultat. Dvs. inget.

Tidigare anslöt och kollade OE eventuella mail då det startades. Det "låtsas" kolla nu med och konstaterar: inga nya meddelanden. Men det ansluter aldrig till mail-servern så det tycks vara något initieringsfel.

Det går att sända mail så OE kan således etablera en kontakt med SMTP-servern. Något hinder för att även få kontakt med POP3-servern kan jag inte se.

Väljer jag att spara ett mail för att sända senare, då jag startar OE igen, blir detta mail liggande och sänds inte.

 

Mvh Panurg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Knepigt detta!

Det är ju meningen att OE skall ansluta till POP3-servern för att hämt mail vid start.

Det sker alltså inte.

Vad är det som saknas för att detta skall fungera?

Är det någon fprm av ini-fil eller är orsaken att finna i registret och de eventuella förändringar av detta avinstallationen av PostalInspector medförde?

 

Jätteglad för tips och råd är Panurg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...