Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv4 Plus


Pez

Rekommendera Poster

Har fått in tv4 plus via kabel tv nätet.....är ganska dåligt bild dock, "snöigt". Har sökt igenom allt och finner ingen bättre bild.

Någon som vet om detta kommer fortsätta eller om det kommer bli bra med tiden? kanalen är ju ändå helt ny, så det kanske ska ställas in massa från kabeloperatörens sida.

Någon annan med kabel tv som har samma problem, eller tillochmed fått in bra bild?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens försökt, men det är väl bara att ringa din leverantör och fråga om det ska vara sådär?

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här.. Det e superdålig bild.. Jag har kabel-tv via ComHem...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått in 4+ och har Comhem.....Kanonbra bild!

 

 

 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Konstigt, gör du en kanalsökning då?

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Fungerar kanonbra för mig

 

// Magnus - Som har Comhem

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Boxer men har varit bortrest nu sedan de hade premiär... Testbilden innan sändningarna började var iaf klar och fin så jag har svårt att tro att det skulle försämras :)

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ComHem och snöig bild hos mig. Skulle se lite brasiliansk fotboll i går men gav upp efter fem minuter.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Har ComHem och bilden är kanon. Däremot var ljudet lite skrapigt i stereo men ställde bara om till mono och sen är allt bra. Bor i GBG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska lustigt faktiskt, jag har ComHem och får in TV4+ perfekt, min flickvän har oxå ComHem, hon får inte in den alls!! Det kanske är lite inkörningsproblem, så att man skall kanske ge dem en vecka eller så. Vad vet jag...

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 5:an, men kan inte få in den på min TV. En gammal Blaupunkt från början av 80-talet. Kan det vara något begränsning i hårdvaran som gör det omöjligt att ratta in just den kanalen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

På Comhems sida så står att TV4+ bara kommer att finnas i fastigheter med uppgraderat nät. (vad det nu är?) Kanske är det? :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen något med att om man har ett antennuttag med 2 uttag då har man den gamla modellen och får således inte in 4+ medans de som har fått uppgraderat (bl.a jag) tilld et nya sticket (3 uttag) så fungerar det.

 

Står iaf så på min infolapp från Comhem.

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, så om man kan få internet via kabelnätet så får man in Tv4+, annars inte...

 

Lite trist ju, det kan ju ta tid innan du uppgraderar alla näten.

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla TV apparater klarar inte alla frekvenser som behövs för att få in alla kanaler...

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Aha, så om man kan få internet via kabelnätet så får man in Tv4+, annars inte...

 

Så kan det nog inte vara. Jag kan inte få internet via kabeltv nätet för vårt nät är för gammalt, men tv4+ har jag.

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara 2 antennuttag då? Isåfall stämmer inte det .Morpheus skrev tidigare, då måste det vara nåt annat...

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Har du bara 2 antennuttag då? Isåfall stämmer inte det .Morpheus skrev tidigare, då måste det vara nåt annat...

 

Läste inte tidigare inlägg så noga ser jag. Jag har bara 2 uttag.

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV4+

 

Urrk sicken ful och skrymmande logga. Trodde halvtransparanta loggor var standard idag. Eller så ska loggan vara föredömligt liten typ CanalPlus lilla "+".

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätet måste vara uppgraderat för analoga sändningar står det på ComHems hemsida. Låter som ett skämt tycker jag. Man ska visst ha tre hål i uttaget...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Håller med, den loggan är gräslig...

fast DisneyChannel är inte mycket bättre, de har sin logga nere i vänstra hörnet och den är heller inte transparent :S

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...