Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Me-fundering


Micael Karlsson

Rekommendera Poster

Micael Karlsson

Hej

Jag har hittat ett program som ligger och kör som heter Project1, men jag hittar ingen programfil som heter så, vad kan det vara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Låter märkligt.

Gör följande:

Tryck START->KÖR. Skriv msconfig . Tryck Enter. Välj flik Autostart. Leta upp det som kan vara Project1. Gå sedan in på eForum och skriv ner var i datorn den ligger någonstans.

 

Lycka till!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

Hej

Tack för tipset Kristoffer.

Följde ditt tips men hittade inget. Har letat över allt tror jag, men har tydligen missat något.

 

/Micael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Mycket märkligt. Startar det här programmet då du startar datorn? I så fall. Gå in där igen och skriv av det du ser så skall jag se om det ligger något skumt där.

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

nu är jag inte helt insatt i detta, men ungefär så tror jag det är ett program gjort i vb som har ett fönster man inte riktigt döpt rätt (döpt om antar jag).. eh. nån vb kille kanske säkert detta bättre....

 

Stäng program efter program och se vad som försvinner så kan du nog hitta det! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

Tack för all er hjälp!!!

Till slut efter en del trasslande så har jag hittat vad det är, Håll i er nu!

Det var övervakningsprogrammet till mitt moderkort (Soltek 85ERV2) som gömde sig under det suspekta namnet Project1.

 

Inget ont utan det har något gott med sig, hårddisken är ren och fin i alla fall, he he he!

 

/Micael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...