Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord


maaret

Rekommendera Poster

Hej

Hittade en dator i soprummet men kommer inte in eftersom datorn kräver lösenord innan bios startar. Kommer inte till setup heler. Datorn är Dell Optiplex Gx110. Lösningar?

mvh/maaret

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Ta ur batteriet som sitter på moderkortet.

Det kanske också finns någon nollställningsjumper.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

[inlägget ändrat 2003-03-09 17:09:20 av Patrik J Johansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, och kolla gärna innanför locket att alla delar sitter på plats. "Upphittade datorer" är ju lite tetiga rent garantimässigt.. Ofta är det som sagt bara att resetta BIOS:et för att eventuella lösenord skall gå bort.

 

Kastar folk verkligen bort fungerande P3-or? Duger ju utmärkt för småbarn och pensionärer i alla fall.

Jag anar förvisso några ugglor i mossen, men det behåller jag för mig själv.. (Vill inte leka "överförmyndare/åklagare" här.. ;-)

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En P3 fungerar aldeles utmärkt för mig också, fick den visserligen hemburen, med skärm och alla andra atelraljer, när min gamla P3 brann upp, men det är en annan historia.För att jämföra med den här som jag var själv tvungen att bärä upp.

Allting sitter på plats och dator startar, men problemet är att man inte kommer till Bios utan lösenord, men ska kolla länken som jag fick och se om det hjälper. Har tagit bort lösenordet tidigare med bortaget batteri och start utan batteri men det hjälper inte här.

mvh/maaret

PS Du har redan lekt "överförmyndare/åklagare" genom dina aningar men det gör ingenting om det gör dig lycklig!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...