Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Philips-brännare


Peculium

Rekommendera Poster

Jag har allvarliga promlem med min CD-brännare. Jag köpte för några månader sedan en Philips PCRW4816K CD-RW-brännare. Den har hittills inte fungerat. Jag har vissa datorkunskaper, men kan inte begripa vad felet är. När jag bränner t ex en film så blir bilder helt förvrängd. Pixlar åt alla håll. När jag kopierar en musikskiva så blir ljudet brusigt. Luktar allokeringsfel, tänkte jag. En annan tanke var att det skulle vara något fel på kablaget, men jag har prövat med en annan brännare och den fungerar. Ska jag anta att det helt enkelt är fel på brännaren? Förstår inte hur såna här fel uppstår.

 

(Jag använder Nero 5.5 under XP)

 

Vore mycket tacksam för idéer.

Tack på förhand!

 

[inlägget ändrat 2003-03-09 16:24:13 av Peculium]

[inlägget ändrat 2003-03-09 16:25:38 av Peculium]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Kan tänka mig att du kör XP, min philips var ruggigt svår att få igång på rätt sätt, fast den ville inte ens bränna...

Men en släkting som jobbar med datorer fixade det, vad som var fel vet jag dock inte. Eller det strulade med drivrutinerna, det var något lurigt...

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma sorts Philips brännare som du, med Nero Burning ROM ....minns inte versionen.

Det fungerar utmärkt under XP proffesional. Inga problem att installera.

Tycker det låter som det är fel på din brännare !!

 

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DIFference

Jag har en Philips PCRW4816 som jag köpte för 599:- på Siba. Jag kör XP Proffesional och den funkar utmärkt. Hade INGA som helst problem att få den o funka heller...

 

Kan nog vara kablage/brännare som är pajj då?

 

Kör Nero Burning Rom.

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-09 16:55:17 av DIFference]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Vilken Nero har du då?

Jag kör med 5.5.9.17 och det fungerar oklanderligt. Tidigare Neroversioner kunde krångla och mycket riktigt "spela in brus" etc. på skivorna. Speciellt om det var en "piratad" version av Nero...

 

Har Philips CDRW 1208 som funkat klanderfritt precis hela tiden sedan jag köpte den för 1,5 år sedan. (990:- på SIBA, vilket var kanonbilligt då.) Den bränner en 80-minuters CDR på 7 minuter. (Duger bra än så länge för min del)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Kan det inte vara så att vissa Philips modeller inte har stöd hos Nero?

 

Jag kan ha fel, men kom bara att tänka på det när jag läste den här tråden. Kollade listan hos Nero där det står vilka CD-brännare Nero inte har stöd för, där står inte Philips med, förstås. Fast hur ofta uppdateras den listan?

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-09 20:03:55 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DIFference

Jo, men det finns olika installationer och/eller serial keys av nero. man ska ha en spec. för en NEC, resp en spec för en Philips o.s.v.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, buggar finns det nog i alla versioner. Men det folk ofta missar när de uppgraderar (gäller all programvara) är att även om en ny version har många buggfixar, brukar ett antal nya buggar också dyka upp..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...