Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa budgetval D-Link DI-604 ??


Honk

Rekommendera Poster

 

Jag fattar inte hur Mikrodatorn kan utnämmna D-Link DI-604 till bästa budgetval. Routern som testades är inte ens den som säljs i Europa. Den som testades säljs bara i Amerika. Det är helt olika hårdvara i dessa och den amerikanska är mycket bättre i verkligheten, mendans specifikationen är samma. Den vi kan köpa innehåller inte funktioner som bla. Firewall och URL-filter.

 

Tycker också att mikrodatorns logo på www.dlink.se för produkten ska flyttas till www.dlink.com, vilket är den produkt de egentligen testat. (Bilden på DI-604 i testet är också på den amerikanska DI-604.)

 

DLink Support är inte heller trevliga när man ringer och berättar detta. Mail ang. detta svarar man aldrig på.....

 

MVH

Henke

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DLink Support är inte heller trevliga när man ringer och berättar detta. Mail ang. detta svarar man aldrig på.....

 

....har någon fått svar från D-Link supporten ?!

Inte jag iallafall !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

De utmärkelser som tillverkare har på deras egen hemsida har samma vikt som tidningsannonser som endast nämner bra tyckanden om biofilmer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Biofilmer(?)

 

Jo, förstår hur du tänker. Men saken är den att fel pryl har fått utmärkelsen... Det är ju tråkigt om någon läst testen och köper efter den och sedan bara får en bråkdel. Sedan ringer supporten och får som svar att den amerikanska har de funktionerna och den vi kan köpa "kommer" få samma funktionerna i framtiden (Dlink Support lovade till november 2002, men det kom inget. Finns fortfarande inget!). Då börjar man ju undra......... Kommer DI-604 någonsin bli enligt vad D-Link lovar på hemsidan och på förpackningen ???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

Inget ont om D-link men de är ofta lite roliga när det kommer till firmware. T.ex. så läggs det till och tas bort funktioner i firmware mellan versioner. Har för mig att uPnP stod på förpackningen men togs bort ett tag då den var för buggig t.ex.

 

[inlägget ändrat 2003-03-09 17:27:26 av Martin Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror att den DI-604 vi kan köpa har för klen hårdvara (klenare än den amerikanska enl. Dlink Support) för att klara av alla utlovade funktioner och därför blir det att prioritera. Man kan ju fråga sig varför DLink inte plankat av den amerikanska mjukvaran???

 

Martin, har du pratat med Dlink om de utlovade funktionerna som saknas?? Vad sa de??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

Jag har inte d-link själv utan läst foruminlägg och hört detta från bekanta som har denna.

 

http://www.broadbandreports.com/forum/dlink

 

Så här sa D-link Support USA:

 

"D-Link Support For DI-604 International Version

We apologize for any problems you are having with your D-Link products. D-Link USA will not be releasing the firmware that addresses your problems, but will be involved in helping you find a solution. We are working with other D-Link regions, including D-Link Taiwan, to find the best solution for DI-604/614+ International issues. As soon as an update is made available to the public, it will be posted on the D-Link Support site for your region. Thank you for using D-Link products."

http://www.broadbandreports.com/forum/remark,5859964~root=dlink~mode=flat#5917165

 

[inlägget ändrat 2003-03-09 20:15:37 av Martin Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Precis! Många som har samma problem med att den låser sig. Jag fick aldrig min att gå i mer än 2 veckor utan reboot med sladden. Den låser sig även om man inte loggat ut. Detta ser dock inte Dlink Support som en bugg, utan något man får räkna med. (hmm....???)

 

Är det ingen mer än jag som tycker det känns fel att mikrodatorns logga finns på www.dlink.se istället för www.dlink.com, där den egentligen hör hemma???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...