Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna film på CD eller koppla datorn till TV?


Söderwall

Rekommendera Poster

Söderwall

Jag tänkte fråga om råd:

Jag har ingen DVD-spelare, men tänker ev. köpa en (när beror nog på era svar!).

Om jag laddar hem en film och vill titta på den på min TV vilket rekommenderar ni då; att jag bränner ner fimen på CD-skivor(VCD eller SVCD)och köper mig en DVD-spelare, eller köper mig lite sladdar o dyl och överför datorbilden till TV:n? Vilket ger bäst bildkvalite?

Jag har ett grafikkort NVIDIA GeForce4 Ti 4200. Dock är min TV 10 år gammal.

Jättetacksam för lite förslag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en dvd-spelare, dom är så pass billiga att köpa att det är inte lönt att fundera på att koppla datorn till tv:n. Kolla bara att den klarar både vcd OCH svcd, tydligen är det inte alla dvd-spelare som gör det. Har du bara en scart på tv:n så är det nog inga problem.

Det ska bli intressant att höra vad "moralpolisen" här på forumet säger om att ladda hem film...

 

[inlägget ändrat 2003-03-07 15:40:49 av zigzak]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska bli intressant att höra vad "moralpolisen" här på forumet säger om att ladda hem film...

 

Ja det finns ju gott om såna här.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hohum, det är juh tack vare moralpolisen eforum inte urartat som de flesta andra datorforum gjort för länge sedan...

 

Sålänge det handlar om att bränna ner Anticlimax på SVCD så är jag nöjd.

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Annars skulle jag rekommendera att bränna filmerna som divx eller xvid på en eller två CD, och köra på TV:n via datorn. Funkar helt utmärkt. Eller skippa brännandet helt och hållet och spara på hårddisken i stället. (Äldre filmer man vill spara, bränner man givetvis för att "göra plats" på hårddisken).

 

Själv har jag äntligen lyckats få GeForce4-Ti4200 att agera acceptabelt när det gäller TV-ut. Jag kör (förutom windows mediaplayer 9) Zoomplayer. Tillsammans med dessa har jag laddat ner divx pro 5.02 (enda pro-versionen som fanns "gratis") samt FFD-show. Den sistnämnda klarar "alla" format som DivX och Xvid.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...