Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Offline Files Du är inte längre ansluten...


sumo12

Rekommendera Poster

Vi har flera användre som använder sig av Offline filer i Windows 2000, Detta fungerar utmärkt utom då de ansluter till vårat nätvärk utifrån med modem eller via en Vpn klinet. Då kommer dom inte längre åt dom filer som finns på servern som inte är offline filer och får att meddelande som säger att Du är inte lägre ansluten till server ..... Om man tar bort alla offline filer fungerar det utmärkt. Nån som vet hur man kommer runt det hela.

/sumo12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har en del användare med dessa problem. En workaround är att efter uppkoppling köra en manuell synk av offline filer. Sen har det funkat för det mesta. Tyvärr måste man göra detta VARJE gång man kopplar upp för en del.

 

P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men användare blir väl inte automatiskt inloggade i nätverket bara för att de använder en VPN-klient? Någon nätverksinloggning har väl inte utförts?

 

Mvh, znork

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste stämma in i kören - offline folders verkar inte fungera som de ska i XP mot en domän.

 

Mitt största problem är dock att jag har en gammal filservers resurs som 'ligger latent' hos de med bärbara - och eftersom den servern inte längre finns anser de bärbara ofta att de är offline pga det. Har inte hittat något som helst sätt att ta bort en offlinesynkronisering mot en server som inte längre finns med i 'my computer' - helt sjukt :)

 

(lagt till den i listan över 'never enable this resource to put the computer offline' som templösning)

 

Jag har även användare som klagar på samma problem som den där MS-artikeln angav som symptom (smb-signing problem) med skrivskyddade officefiler på nätverksmappar. Lite svårt för mig att avgöra huruvida de försöker ändra i redan öppnade filer dock, de har hittills inte lyckats kontakta mig under tiden det hänt - eller lyckats reproducera problemet med mig på plats :]

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;810907

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ja, en ominstallation av Windows (nå, skapande av ghostavbild och sedan utblåsning) och radering av användarnas profiler =]

 

Trådens första fråga känns besvarad av Petruz och znork - man måste juh logga på aktivt, gör man inte det och är "offline" finns det väl en offline-ikon i statusfältet som man behöver klicka på och välja "gå online" eller "synkronisera"? :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-08-06 10:49:38 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...