Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Förlorade e-postmeddelanden

Dahlgren

Recommended Posts

Hej!

Jag råkade ut för ett konstigt fel när jag skulle starta Outlook Express en dag, minns inte riktigt vad som stod, men jag kom inte in. Efter att jag hade startat om datorn kom jag in men då hade alla e-postmeddelanden i Inkorgen försvunnit, bara i inkorgen. Jag undrar om någon kanske vet hur man kan få tillbaks dessa meddelanden, kanske ligger de i någon mapp eller nåt?

-Patrik Johansson-

Testa att sök efter .dbx filer.

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

-Patrik Johansson-

Om du hittar en massa .dbxfiler, kopiera undan dem och öppna Outlook Express. Ta då bort alla konton och skapa sedan ett nytt konto. Då kopierar du dit och ersätter alla .dbx filer med de gamla.

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

Stefan Eklinder

dbx.filerna ska du kopiera till ett backupmedia. Sedan har du dessa i säkert förvar. Ska du ha in dessa i Outlook så får du Importera dem. Jag har provat det där, men det lyckades inte så bra för mig.

Istället har jag säkerhetskopierat adressboken t ex. Sedan väntar jag in mailen allteftersom och skapar regler efter dessa. Har inga döviktiga mail heller. ;)

Är det något jag vill spara så drar jag ut de på Skrivbordet och bränner det på CD-skiva.

---

/Stefan Eklinder

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

Jag försökte att importera filerna till Outlook Express men hittade inga alternativ för det.

Mvh

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...