Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP Professional VS 2000 Professional


nygren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vad är det för skillnader mellan XP Professional och 2000 Professional? Finns det någon utförlig jämförelse på nätet? Operativsystemet skall användas av ett mindre företag som i huvudsak arbetar med programutveckling och geografiska informationssystem.

 

Med vänlig hälsning

Pär Nygren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns säkert mycket att hitta, men här är en sida från Microsoft:

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/evaluation/whyupgrade/featurecomp.asp

 

Man får ha i åtanke att denna partiska jämförelse är gjord ur synvinkeln att det senaste är bäst. Alltså uppgradera till XP.

Multimedia är mer integrerat i XP än 2000. Ur den synvinkeln är 2000 ett givet val för ett litet företag.

Gränsnittet är, tycker jag, mycket trevligare i XP. (Har båda systemen).

Vad gäller stabilitet så är de likvärdiga = mycket stabila.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen kan jag väl tycka att köpa Windows 2000 nu kanske är lite dumt, det kom väl 1999 så att det är ju 4 år gammalt. Jag tycker oxå om en hel del nya saker i Windows XP som inte finns Win2000. De kostar vä oxå ungefär detsamma, så priset spelar ju ingen roll. Jag utvecklar mycket och det funkar precis lika bra på Windows XP som på en 2000 maskin.

 

Just my 2 cents...

 

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör enbart XP på detta företag, fanns ingen anledning att välja ett då 3 år gammalt system framför samma system med lite patchar (WinXP) som var 1 år gammalt.

 

Kompabilitet och stabilitet är aningen bättre/högre i XP enligt vår erfarenhet. Därmed inte sagt att det är ett självklart val, dock ser jag ingen anledning att välja den ena före den andra av någon teknisk grund - snarare en pris- eller smakfråga :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därmed inte sagt att det är ett självklart val, dock ser jag ingen anledning att välja den ena före den andra av någon teknisk grund - snarare en pris- eller smakfråga

 

Jepp, en ren smakfråga.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...