Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söndermarken


Fredrik Andersson

Rekommendera Poster

Fredrik Andersson

Har någon hört Lars Winnerbäcks nyaste skiva?

Vad tycker ni?

Själv tycker jag den är bra, men den är dock inte så bra somd e andra skivorna. Texterna är inte alls lika bra, eller de sätter sig inte som de gamla gör, har lyssnat igenom skivan nu ca 15 gånger. Men ändå sitter inte texterna som de brukar göra med WInnerbäck.

 

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ändå sitter inte texterna som de brukar göra med WInnerbäck.

 

 

Vet inte om jag håller med dig, denna skivan känns mer winnerbäck än på länge. Titelspåret 'Söndermarken' är så härligt samhällskritisk utan för det minsta lilla betona, svära eller kasta skit. Den är konstaterande och rak.

 

Spontant så kändes 'Kom' och 'Singel' snarare som ett stickspår. Det är mer vispop över winnerbäck nu än vad det har varit på länge och det är jag glad över.

 

Ser fram emot den 7/4!

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Visst, smaken är som baken :)

Jag gillar dock Singel och Kom starkt...

Live för dig-skivan är helt underbar.

 

Vat rä konserten då?

Har dock inga pengar för att gå. Ska på kent i sommar, och den biljetten köptes nu så pengarna är slut. Köppte en bok och lite annat skit oxå! :( samt skivan, så nu är jag pank!

 

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, smaken är som baken :)

Jag gillar dock Singel och Kom starkt...

Live för dig-skivan är helt underbar.

 

Självfallet är den det! Jag påstår inte att de skivorna är dåliga, bara att jag föredrar den visiga winnerbäck ;)

 

Vat rä konserten då?

 

Stockholm!

 

Har dock inga pengar för att gå. Ska på kent i sommar, och den biljetten köptes nu så pengarna är slut. Köppte en bok och lite annat skit oxå! :( samt skivan, så nu är jag pank!

 

Jepp, jag hämtade ut fem biljetter i förrgår - helt underbart. Dock har jag lite svårt för klädkoden, vitt är inte direkt min färg...

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag den är bra, men den är dock inte så bra somd e andra skivorna

 

kunde inte sagt det bätre själv :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DIFference

Har bara hört "Åt samma håll" ännu, den är ju grymt skön, man blir liksom helt upprymd och glad/gladare :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Asså, så du ska på Kent oxå :) kankse man ser dig ;) ta på dig en orange tröja då så man ser dig... :):D

 

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, så du ska på Kent oxå :) kankse man ser dig ;) ta på dig en orange tröja då så man ser dig... :):D

 

 

Tyvärr tror jag att de kommer vara så stränga att de inte släpper in folk som inte är vitklädda. :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Har någon hört Lars Winnerbäcks nyaste skiva?

> Vad tycker ni?

 

Jo, jag tycker den är bra. Men hade man fått köpa den hade det varit bättre. Nu blev jag ju tvungen att ladda ner den från internet istället eftersom den är kopieringsskyddad. Den blir därmed den enda Winnerbäck-skiva jag inte köpt. Trist.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Söndermarken känns mognare än de tidigare plattorna. Textmässigt så känns det som om Lasse klivigt upp några snäpp. Känns mera ärlig på nåt sätt.

Kan inte riktigt förklara...

Om den är bättre eller sämre? Tja, smaken som sagt...

 

En rolig idé det där med orange tröja på Kent. Om alla forumare som skall dit tar på en orange tröja under den vita, så kan vi på en given signal ge oss till känna..

 

2much

 

Same shit, different day

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Äe du allvarlig nu? Det tror inte jag, jag ser det abra som en rolig grej :) Fast de kanske tar det mer seriöst än så :?

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Ja så kan vi göra;)

När låten "om du var här" kommer drar alla av sig sina vita tröjor :D *ler*

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni stå- eller sittplatser? Så man vet vart man skall titta :)

 

Annars, om folk har sittplatser som jag så kan vi ju göra ett mini-eforum-gathering innan konserten eller något ditåt. :)

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Jag har stå :D det enda rätta ;)

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...