Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa trådlöst i USA, går det?


Open_Eyes

Rekommendera Poster

Går det att köpa trådlösa WLAN-prylar i USA (router/switch, nätverkskort etc) och få dem att fungera här?

 

802.11b ska ju vara en standard, men många standarder har lite "utrymme" och kanske har Europa och USA implementerat det olika...

 

Någon som vet?

 

Priserna är ju bara 2/3 i USA mot här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att köpa trådlösa WLAN-prylar i USA (router/switch, nätverkskort etc) och få dem att fungera här?

 

 

Om du skall köpa router/switch så tänk på att du förmodligen måste få tag i en ny adapter till det svenska el-nätet. Jag vet inte hur det är i övrigt med CE-märkningen av sådana produkter men det borde ju fungera liksom.

 

Dock så gäller inte alltid garanteier om inte original-adapter används och de kan nog vara vrånga och ta ut ett par hundringar för enbart en sådan...

 

PC-Card borde det däremot inte vara några problem med... :)

 

EDIT: Sedan var det det där med skatten... :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

[inlägget ändrat 2003-03-06 14:55:42 av dune]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strömmen och skatten (reser hem i resväskan..) har jag tänkt på. Samma med garantin.

 

Är mer rädd att grejorna använder andra delar av frekvensbandet eller något annat tekniskt strul som gör att det inte fungerar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

USA och EU använder olika frekvenband, men hittar du burkar som klarar EU's frekvensband, ser jag inget hinder (mer än spänningsmatningen som redan påpekats här).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en manual till ett PCCARD från SMC.

Där står det i slutet om Operating Frequency att USA, Kanada och Europa använder 2.400-2.4835 GhZ. Sedan är det andra tal för Japan.

 

Så det kanske fungerar ändå?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...