Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 2000 proffsional


kaj

Rekommendera Poster

Undrar om det finns nåt program som man kan göra hemsidor med i windows 2000 som man kunde med win 89 där det fanns front page.

 

hej från km

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

frontpage finns med för windows 2000. Det ingår i officepaketet. Precis som i win98. (89? ;))

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Du har en rad olika alternativ...

Det första är DreamWeaver, ett program jag inte gillar, men det är som FrontPage. Du hittar det på www.macromedia.com

 

Men Front Page funkar i 2000 ifall du fortfarande vill använda det programmet...

 

Men sedan kommer min favorit, det är AdobeGolive. Det är som FrontPage men det passar i alla fall mig bättre... Du hittar det på www.adobe.com

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson

Ett annat alternativ som ligger nära frontpage express som jag antar du syftar på i komplexitet är Composer som ingår som standard i webläsaren Mozilla och finns på Mozilla.org.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker dreaweaver är en bra editor fast själv skriver jag hellre ner html för hand, det är ju halva nöjet ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK /Tack för hjälpen alla som besvara min fråga

Cristian/Maratonmannen/Fredrik Andersson/Martin Karlsson/Lynx

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också Dreamweaver är bra, använder det nästan jämt. Som -=Lynx=- säger så är det roligare att skriva koden för hand, men det behöver ju inte innebära att man måste köra en ren texteditor...man kan ju faktiskt köra med "kodläget" i DW =)

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...