Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Passiv server


gsmalbin

Rekommendera Poster

Hej..

Jag har precis satt upp en server där hemma. Det enda som är, e att jag moste ställa in den på passiv server för att routern skall kunna släppa ut någong ut-data.

Vet någon hur man ställer in detta??

Jag använder mig av Windows NT server 4,..

Tack på förhand

 

MVH

//BS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det är klienten som ska begära Passive Mode.

 

Tillägg.

Du pratar om FTP-server hoppas jag?

 

[inlägget ändrat 2003-03-05 15:18:32 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej om webbserver... Det fungerar inte utåt, utan det spärras nån stans på vägen. Jag ringde tillverkaren av min router, och trots att porten är öppen fungerar det inte. De sa att jag skulle köra passive webbserver. Jag har testat Abyss Webserver och IIS, och hittar inget i configen om detta. :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe nån supportnisse... Det är därför jag frågar er ;-)

 

Men iaf, ni vet inte svaret? Jag har öppnat allt rätt i routern, och allt flyter som det ska. Det fungerar innåt och jag har gjort detta tusen ggr förr så jag förstår inte varför den inte vill denne gången...

 

Skulle vara toppen om nån visste :-)

 

//BS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det öppet både in och ut? Har servern brandväggen som Default gateway så datan hittar ut igen?

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är helt fri.. o allt funkar perfekt. fick med en brandvägg på skiva , men den e inte instalerad eftersom det skulle skapa mer problem. support snubben sa att det inte skulle finnas några problem att bara sätta in den direkt, men om det fanns problem , skulle jag ställa om programmet till "passiv server".... men HUR, kunde han inte säga :( ......

 

Tack på förhand

MVH

//BS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för typ av router som ska 'släppa ut data'? Någon som du har eller som din ISP har?

 

Har du publik ip-adress till servern? Eller använder du en bredbandsdelare (router med NAT) till din server? I så fall letar du nog efter port forwarding i inställningarna på routern (alt. dmz) och pekar dessa för http (port 80 och någon till för ssl) mot din servers interna ip-adress.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...