Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem i hemmanätverket??


Sallah2

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har i mitt hus 3 datorer. Har nyligen köpt en ny. På dom gamla datorerna så hade jag ett hemmanätverk och alla fungerade perfekt. jag kunde skicka filer och gå in på internet på båda datorerna.

 

Men nu med den nya datorn får jag ingen kontakt med de andra två datorerna!?

Jag fattar inte vad som är fel?

 

Jag har en DL-804 router och Windows XP på den nya datorn. Nå tips på vad jag kan göra?

vore mycket uppskattat!

 

MVH Eric

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en DL-804 router och Windows XP på den nya datorn. Nå tips på vad jag kan göra?

 

Lyser lampan på routern och datorn när du pluggar in TP-kabeln?

 

Om du väljer START --> KÖR och skriver "ipconfig", vilket IP-nummer har du då fått? Står det något om arbetsgrupp osv?

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp alla lampor lyser för fullt!

Asså den har ju kontakt med rouern iaf. Eftersom att jag kan surfa hur mycket jag vill men kan inte komma in på nån annan datorn?!

 

Ip-adress: 192.168.0.101

står inge arbetsgrupp... men tror att det är MSHOME ?!?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp alla lampor lyser för fullt!

Asså den har ju kontakt med rouern iaf. Eftersom att jag kan surfa hur mycket jag vill men kan inte komma in på nån annan datorn?!

 

Ip-adress: 192.168.0.101

står inge arbetsgrupp... men tror att det är MSHOME ?!?

 

Okej, problemet kan ligga i att du inte har samma arbetsgrupp på samtliga datorer.

 

Har du testat att skriva START --> KÖR och skriva in "\\<ip>". Där <ip> är IP-numret på en av dina andra datorer.

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEES japp då fungerar det.. jag lyssnar nu på en låt från en av mina andra datorer... men vad är felet då?

varför kan jag inte komma in när jag trycker på nätverksplatser???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEES japp då fungerar det.. jag lyssnar nu på en låt från en av mina andra datorer... men vad är felet då?

varför kan jag inte komma in när jag trycker på nätverksplatser???

 

Förmodligen för att de inte ligger i samma arbetsgrupp. Du kan tex testa att istället skriva "\\<datornamn>" i explorer eller START --> KÖR.

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...