Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakta mobil via IR


ns

Rekommendera Poster

jag vill få kontakt med min Siemens S55 via IR från en Powerbook G3 series. Det jag vill lyckas med är att föra över filer till telefonen eftersoom det inte följde med någon datakabel till telefonen och jag inte köpt någon sådan än. Finns det dessutom program för att redigera kalender och adressbok till Macen så behöver jag ju ingen kabel öht.

 

Jag kör Mac OS X 10.2 och OS 9.2

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill få kontakt med min Siemens S55 via IR från en Powerbook G3 series. Det jag vill lyckas med är att föra över filer till telefonen eftersoom det inte följde med någon datakabel till telefonen och jag inte köpt någon sådan än. Finns det dessutom program för att redigera kalender och adressbok till Macen så behöver jag ju ingen kabel öht.

 

Enligt siemens hemsida http://telefoner.siemens.se så finns det ingen speciell programvara till mac.

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svära på det men jag har för mig att stödet för IR under OSX på powerbook G3 togs bort. Tanken är att du skall ta och skaffa dig lite bluetooth.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar. Det kan ju finnas tredjepartsprogram som inte tillverkats av Siemens själva tänkte jag.

 

Om jag startar i OS9 kanske det funkar bättre då eller?

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...