Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Internt modem fungerar ej!

Ky

Recommended Posts

Hej !

Har precis formaterat om och nu känner datorn inte av modemet! Har hört att det är svårt att installera interna modem. Har försökt med allt jag kan komma på. Hämtat nya drivrutiner på nätet, testa att koppla till ett extern modem med användaruppgifterna och de fungerar så dom är rätt.

Någon som vet hur man kollar ett intent modem om det fungerar? Kan ett modem bara sluta att fungera?

Eller någon som har tips hur jag får igång det interna modemet?

Kör win 98 med U.S Robotics Winmodem.

Hälsningar

Katarina

Fungerade det före omformateringen?

Ett nytt internt bmodem är inste svårt att sätta in, det ligger ofta på ett kort, så det är bara att öppna lådan och trycka kortet på plats.

[Esc]

---

Canis meus id comedit.

http://www.usr.com/support/drivers-template.asp?prod=s-win

Där finner du drivrutiner till just U.S Robotics Winmodem.

Och modellbeteckningen brukar finnas skrivet på modemets kretskort (PCI-kortet om det är det du har), t.e.x. 3CP5699A PCI.

Har du en annan sorts internt modem, inbyggt på moderkortet, blir det en annan sak, då måste man leta efter beteckningen på en krets på moderkortet.

Att inse att man är okunnig, är ett stort steg mot kunskap.

-Benjamin Disraeli-

Jag har varit på deras sida och hämtat nya drivrutiner till detta U.S Robotics Sportster Winmodem 33600 & x2/56K och för Win 98.

Jag har inte skruvat av locket och kollat efter beteckningen på modemet, behöver jag verkligen det?

Räcker det inte med manualens beteckning?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...