Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spel kopia


dego

Rekommendera Poster

Hej.

jag har bränt en kopia av ett spel eftersom originalet börjar bli repigt, och när jag sätter i cd-n så startar spelet men frågar snart efter original cd-n och

när jag sätter i den så funkar det, men varför inte med kopian? kopian gjordes av en bin o cue fil som jag gjort av alla mina spel. Kan jag kopiera på ett annat sätt så att det fungerar??

GRÅHÅRIG snart!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias

kolla på www.gamecopyworld.com hur du ska göra för att ta en backup av ditt original.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lukta, det stinker! Men han har ju redan fått tips :Þ

 

[Esc]

---

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Japp, men ett foto av hans repiga orginalskiva hade varit passande bevis. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vet ni om jag har originalet eller ej?? Nu har jag det, och BILDBEVIS??? trodde detta var ett seriöst forum. Svar som dessa hoppas jag ej få mer!!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du varit med på eforum ett tag, så får du se hur många konstiga förklaringar till varför du vill kopiera spelet.

Jag rullade över skivan med skrivbordsstolen

 

Men visst skivor kan bli repiga. Min 2-åriga dotter leker vilt med storebrors cd-skivor. Jag har rippat alla musik cd för att kunna bränna om dem. Spelen har jag faktiskt inte gjort kopior på, men de verkar ha klarat sig hyfsat hittils. (tvi, tvi, ta i trä)

 

[Esc]

---

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud va less jag blir på alla självutnämda utredande åklagare.

 

Personen säger att han ska göra en kopia till sig själv och så länge ingen kan bevisa motsatsen så är han ärlig. Det finns _ingen_ fällande dom mot någon i Sverige som säkerhetskopierat spel eller filmer och det finns ingen lag som entydigt förbjuder detta heller. Mao är det han frågar efter helt OK.

 

Sålunda: Ge f*n i att anklaga folk för olagligheter på obefintliga grunder. Detta kallas nämligen förtal och DET är olagligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålunda: Ge f*n i att anklaga folk för olagligheter på obefintliga grunder. Detta kallas nämligen förtal och DET är olagligt.

 

Oj, sten i glashus.

 

Förtal är kränkande uttalande om personen i fråga. Något sådant kan jag inte heller se förekomma här. Om det förekommer några antydningar till det så är de ungefär lika stora som antydningarna till att personen i fråga skulle ha en piratkopierad version av sitt spel.

 

 

 

.dune.

---------------

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Sålunda: Ge f*n i att anklaga folk för olagligheter på obefintliga grunder. Detta kallas nämligen förtal och DET är olagligt.

Jag ber så mycket om ursäkt att jag började det här - men det var knappast min avsikt. Alla som känner till vad ;) innebär förstår också min avsikt, dvs att skojja till det lite.

 

Oavsett om personen i fråga är ärlig eller ej, så anser jag att webbsidan gamecopyworld.com hör till de sidor som bidrar till piratkopieringen - och därför inte bör omnämnas i ett seriöst forum.

 

/NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hualigen gott folk. Är det inte dags att släppa den förmyndarmentaliteten som Eforum har fått?? Kanske sten i glashus men det är ett väldigt hackande och spående om folk gör piratkopior eller inte. Vore det inte bättre att inte bry sig eller helt enkelt låta bli att svara på ett sådant inlägg om ni tror att personen ifråga sitter med piratkopieradt material??

 

När ni nu kastar in inlägg som de jag sett i denna tråd utan överhuvudtaget ha en aning om det är piratkopierat eller inte ser jag varken som seriös eller sjysst mot frågeställaren. Framförallt är det en förmyndarmentalitet som luktar lång väg.

 

Om ni anser inlägget vara lite 'mysko', låt bli att svara eller lägga in dumma påhopp.

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...