Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nero hänger sig när man trycker på "Burn"

BMW Lover1

Recommended Posts

Hej!

Jag har senaste versionen av Nero, dock enbart Nero Express. När jag valt att bränna t.ex. en musikskiva, och fyllt i allt som behövs och sedan klickar på "Burn", så hänger sig alltsomoftast programmet.

Det konstiga är att om man väntar en stund (alltifrån 30 sekunder till fem minuter) så kommer oftast bränningen igång! Enligt Windows så har programmet "slutat att fungera", men oftast så fungerar ju bränningen. Men det är oerhört irriterande att programmet verkar hänga upp sig när man klickar på "Burn".

Jag har en Sony CD-RW CRX140E, på en Dell Dimension med Windows XP Pro Svensk. Är det någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

/ Henrik

Låter som om Nero står i konflikt med ett annat program/process som står och går samtidigt.

Plocka fram Aktivitetshanteraren på aktivitetsfältet nertill och studera förbrukningen av CPU mängd när du klickar på "Burn". Ett enkelt sätt som gör att man oftast hittar felkällan (programmet).

Jag har senaste versionen av Nero, dock enbart Nero Express.

Det ska finnas även den vanliga Nero, kolla om du inte har en knapp i programmet någonstans som stänger Nero Express och startar Nero.

Det vet jag att jag har iaf., jag upplever Nero Express lite opålitlig så den använder inte jag.

//Roger

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...