Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lön?


FBN

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar vad jag ska begära i lön.

 

Jag jobbar som webbutvecklare. Dvs sql asp osv. samt att jag ansvarar för servrar och support till användarna.

 

Vi är ett litet företag med 8 anställda som växer i omsättning ganska kraftigt. Jag är för tillfället provanställd men den fasta anställningen närmar sig allt mer och jag tänker omförhandla min lön när det träder i kraft.

 

Tanken är att jag så småning om också ska vara ansvarig för utvecklingen av allt utom databasen. Eventuellt kommer jag ha hand om databasen längre fram. Min arbetslivserfarenhet innom webbutveckling är liten, detta är mitt första jobb, men innom administration/support har jag ca 5 års erfatenhet.

 

Jag jobbar i en av Sveriges fem största städer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du jobbar med 2 eller 3 tjänster samtidigt: support, webtekniker och webutvecklare så tycker jag inte det är helt orimligt att begära 26000 i månaden. Kommer du även få jobba som databasadministratör så skulle jag lägga på 2000 vid det tillfället.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Just nu ligger jag ganska långt ifrån 26000:- Men det ska inte hindra mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Lön baserar sig på utbildningsnivå samt ansvarsområde, med tanke på att du inte har någon arbetserfarenhet av webbutvecklare går det ner lite kanske. Är inte så hemma på löneområdet men det jag har läst så borde du kunna få 20-25 000.

 

Har du nån högskoleutbildning?

 

/J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, ingen högskoleutbildning. Men jag har pluggat utveckling i ett år via arbetsförmedlingen. Vilket tvärt emot vad jag trodde, var en bra utbildning.

Iofs har jag 5 poäng c++ programering på Universitetet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson