Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DI 614+


JohannnB

Rekommendera Poster

Har köpt en Dlink 614+(trådlöst lan).

Har dock problem med webadresserna! Kan surfa på ip adress men inte namnen? Nån som vet hur man gör? Har bostream med dynamic adress. Har provat allt, talat med Dlinks support, nån som vet hur man lsöer problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bostream dynamic ip adress. Utan routern kan jag surfa utan problem men med den så kan jag bara surfa på ipadressen. Den DNS server som tilldelas kan inte pingas via routern, dock är det den rätta då det är densamma om jag kör utan routern. Nå skit händer i routern??? Dessutom kan jag inte specificera dns server etc då jag skall köra DHCP!! Nåt tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajamensan, jag får en DNS tilldelad! Problemet är att jag inte kan pinga eller tracert den!! När jag kör enbart med modemet kan jag dock det! Har även testat med ny firmware!!

 

Man skall inte speca nån WINS adress eller så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

stannar tracen i routern då?

 

du har inga portar stoppade i routern då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inga portar stoppade! Den är helt "nollställd". När jag kör trace blir det timed out!! På supporten hos Dlink gick vi igenom en jäkla massa och inget fungerade! Fattar bannemig inte vad det kan vara!! Är exakt samma problem som på en annan dator jag provade som var helt formaterad och nyinstallerad med W 2000. Borde alltså inte var nån inställning i datorn!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

vad har testa att ställa in någon annan dns manuellt i tcp/ip inställningarna på din dator..

 

prova med 194.22.190.10

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

haha.. jaja, då hade man ju inte mycket att bidra med... knepigt problem!! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...