Just nu i M3-nätverket
Jump to content

copy i bat fil

[Esc]

Recommended Posts

Hej

Lickas inte kopiera en katalog med hjälp av en batfil i XP. Kommandot funkar bra under kommandoprompten, men vill inte funka i bat-filen

copy "C:\Documents and Settings\User\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{id}\Microsoft\Outlook Express\" "c:\OECopy\"

Funkar det? Hjälp mottages tacksamt

[Esc]

Ska det inte se ut så här:

"copy ......oft\Outlook Express\*.*" c:\OECopy

Alltså *.* fattas.

Detta funkar i en batfil i alla fall:

copy "f:\Documents and Settings\Ante\Cookies\*.*" e:\temp[inlägget ändrat 2003-03-04 20:55:48 av Ante]

nix funkar inte í XP, däremot kan jag dela ut mappen till en win98 maskin och kopiera den med en bat fil där

[Esc]

Jo det funkar i xp, för mig i alla fall.

Fungerande bat-fil:

copy "F:\Documents and Settings\Ante\Application Data\Identities\{5CA46BFA-AB7B-3CC7-AA3E-961A79F76EF4}\*.*" e:\temp

[inlägget ändrat 2003-03-04 22:29:53 av Ante]

-Patrik Johansson-

Testat xcopy eller xcopy32?

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

Märkligt nog så blinkar det bara till och inget händer när jag kör bat filen. Kopierar jag innehållet och klistar in vid kommandoprompten så fungerar allt.

jag fattar ingenting. Kör som admin i XP Home

[Esc]

Jo, men blir det kopierat då ? Det är klart det blinkar till om du dubbelklickar på den eftersom ett kommando fönster öppnas och kör kommandot och avslutar sedan, det står inte kvar efteråt.

Så, blir det kopierat ?

[inlägget ändrat 2003-03-05 00:58:12 av qwerty99]

Funkar på jobbet på min win2000 maskin. (i och för sig har jag inte OE på jobbet, vilket var den katalog jag skulle kopiera, men jag lade ett textdokument under katalogen C:\Documents and Settings\<User>\Application Data\Identities\{Lång-ID-sträng}) och den kopieringen funkade.

Märkligt att det inte funkar på min XP hemma....

[Esc]

Christian...

öppna en cmd och dra din batfil till cmd rutan. tryck enter.. nu ser du vilket felmeddelande som blir kvar och då blir det lättare att felsöka :)

Jag har löst det!

Problemet var ...\Lokala Inställningar\... vilket blev ...\Lokala instõllningar\... i cmd fönstret från batfilen.

Bytte namn till ...\Lokala~1\...

[Esc]

---

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...