Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP går inte att installera


wize

Rekommendera Poster

Jag försöker att installera Windows XP på min dator och allt går bra fram till datorn startas om och jag kommer till själva installationen, då står det "Tryck ENTER för att installera Windows XP".

 

Jag trycker och trycker, men inget händer, vad ska jag göra?

Jag använder i nuläget Windows 98 och själva datorn motsvarar med råge kraven för Windows XP.

[inlägget ändrat 2003-03-04 19:24:52 av wize]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tryck ENTER för att installera Windows XP".

 

Låter som att den försöker boota från CD:n, låt bli att trycka på ENTER och vänta alternativt tillfälligt plocka ut CD:n innan det bootar om, så bör installationen fortsätta från därifrån den var ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade inte, fortfarande står det "Sätt in CD:n och klicka på ENTER för att installera".

 

Hjälp!

 

[inlägget ändrat 2003-03-06 12:59:43 av wize]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade liknande problem jag med. Så jag la in ME först å la sen XP över ME då funka alltihop.

 

/Puss i påsk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Hade liknande problem jag med. Så jag la in ME först å la sen XP över ME då funka alltihop.

 

Låter onödigt omständigt. ;)

 

Jag kunde blåsa min dator på Win98 och sedan lägga in XP utan några större problem.

 

Kolla in Databyggarnas guide om installation av XP, så hittar du säkert alltid något kul och spännande. En del saker ska man stänga av i BIOS eftersom det ställer till strul. Kan göra.

 

http://www.databyggarna.com

 

Innan vi går in på ACPI måste vi betona vikten av att inte ha APIC mode påslaget i BIOS när ni installerar (om nu ert BIOS har detta alternativ)

 

XP ignorerar inställningen för Plug and Play operativsystem i BIOS och Microsoft rekommenderar att man ställer den på "No" (?!).

 

Du hittar länken dit högst upp till vänster.

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-06 16:10:34 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...