Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB Live! strular...


Ahlberg

Rekommendera Poster

Tjena allihop!

 

Jag undrar om det är nån som vet hur man får igång sitt SB Live! value 1024-kort? Varje gång jag installerar det, så hänger sig datorn TOTALT och Windows går inte ens att starta! Har testat att ladda hem Live Ware 3.0, men det hjälper inte.

 

Alla förslag till lösningar är välkomna: enkla, svåra, stora och små!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv kommit på en lösning till problemet. I mitt fall hjälpte det att installera Win98 - Andra utgåvan. Detta löste alla problem och Live-kortet fungerar nu utan bekymmer.

 

Mvh

Ahlbergaren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Känner igen problemet till 100%! När jag installerat de medföljande drivrutinerna så låste sig datorn fullständigt. Vad som löste det till slut för min del var att ta bort alla drivrutiner som hade med kortet att göra så att windows kände igen det som PCI multimedia device eller nåt sånt. Laddade sedan hem senaste drivrutinen, den som är ren drivrutin och inte massa liveware o annat krams. Denna körde jag in då windows frågade efter drivrutinerna.

Om det var detta eller det faktum att jag slängde ut ett internt modem och bytte PCI plats för SBlive vet jag ej. (Gjorde båda åtgärder i samma veva) Men efter det så funkar det bra!

 

Lycka till!

Mvh

Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Konradson

Jag har haft kortet ett tag men har inte haft några bekymmer alls, troligt vis krokar kortet med någons IRQ men det kan välja att styra själv.

Har du många kort i datorn så kan det hända att de krockar.

Välj att installera Minimalt med drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...