Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

height=100%


m a r c u s

Rekommendera Poster

m a r c u s

Jag har en tabell som ska täcka hela sidans höjd, dvs jag har satt height="100%". Problemet är att det gör den inte. Iaf inte i den mozilla som jag sitter med nu. I en gammal netscape (4) verkar det inte vara något problem.

 

Ska man inte lite på att 100% alltid gäller? Vad göra för att komma förbi problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Jag är inte säker nu men du kan inte ange det värder på heigh? Eller har jag fel nu, du får använda css för att lösa det. Eller nu kankse jag är helt uete i blåsvädret? :?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ditt problem är nog marginalerna. Prova med dessa attribut på body. Det gå bra att sätta höjden på tabellen.

 

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<table width="100%" height="100%" border="1">
 <tr>
   <td>&nbsp;</td>
   <td>&nbsp;</td>
   <td>&nbsp;</td>
 </tr>
 <tr>
   <td>&nbsp;</td>
   <td>&nbsp;</td>
   <td>&nbsp;</td>
 </tr>
 <tr>
   <td>&nbsp;</td>
   <td>&nbsp;</td>
   <td>&nbsp;</td>
 </tr>
</table>
</body>

 

/PF

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

m a r c u s

Får prova med css. Men jag tycker att height=100% direkt i table-taggen borde fungera när width=100% gör det.

 

Har man dessutom flera nästlade tabeller med den innersta 100% hög sätter NN4 mycket riktigt denna tabell till sidhöjden, vilket gör att hela sidan blir ännu större.

 

Att det ska vara så j-a jobbigt...

 

(Marginalerna är OK.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Ok, ack så fel jag hade, men man lär sig altid något nytt...

Jar anvädner alldrig tabeller över hela sidan, så jag har fått den tanken att det inte går att sätta det värdet på heigh. men vad jag fått det från vet jag inte :?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker nu men du kan inte ange det värder på heigh?

ack så fel jag hade

 

Inte egentligen.

 

Man kan använda sig av height i tebeller, men det stöds inte av w3 så man kan inte vara så säker på att det fungerar som man vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Det var väl det jag tänkte, det är ingen standard och man ska ju sträva efter att koda i en standard som håller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...