Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

S-video till Scart


reccen

Rekommendera Poster

 

Har köpt ny bärbar, compaq pres908 med s-video utgång. Vet med säkerhet att min TV inte klarar s-video. Har tittat runt en hel del men inte hittat något ställe där man kan köpa kabel som gör om s-video till vanlig(vet inte vad den heter...). Tycker att det borde finnas att köpa hos elkedjorna men så är icke fallet. Någon som har något förslag på var jag kan få tag på en sådan sladd!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rädd att ditt problem inte är lösbart med en kabel utan du behöver en box med elektronik av något slag. Det finn dock två saker du kan kolla först.

 

Är du säker på att TVn inte klarar S-video? I bland finns stöd för detta trots att det inte finns någon S-video-kontakt på TVn. Då brukar en av SCART-kontakterna kunna ta in S-video och om så är fallet finns det adaptrar att köpa, bl a på Clas Ohlsson. Information om detta bör du hitta i bruxanvisningen till TVn.

 

Kolla om inte din video har stöd för S-video-in. Om så är fallet kan du koppla PCn till videon och titta på bilden via videon.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De adaptrar som jonasn nämner förutsätter att TVn har s-video-stöd och en SCART med s-video-koppling. Det är inga omvandlare. Se mitt tidigare svar.

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som man oftast inte tänker på när man säger att tv:n inte har stöd för s-video är att oftast videon har det om det är en relativ modern video med scart.

Så om du har tillgång till video, koppla till den istället, antingen till scart (använd adapter som nån nämnde ovanför) eller till kompositingången om det finns en sådan.

Ett tips! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...